top of page
Vyhledat

Co lidem vadí na kamioňácích, kamionech a jak této profesi vrátit hrdost a respekt, které ztratila

Profese řidiče a řidičky kamionu je velmi náročná, to je známý fakt a napsali jsme o tom řadu článků. Máme jen tři možnosti co s tím dělat

  • najít si jinou práci

  • litovat se a strávit zbytek života naštvaní, nadávající na všechno co s touto profesí souvisí

  • pokusit se něco s tím udělat

Všichni dobře víme, že změna je těžká a na takhle malém prostoru nepopíšeme vše, co bude potřeba změnit, nicméně rádi bychom vás vyzvali ke dvěma aktivitám:


1. popišme co lidem na kamioňácích vadí

  • kdo nejezdí se zavřenýma očima, tak vidí, že ne všichni řidiči se chovají až tak slušně a ohleduplně, aby to ostatním účastníkům silničního provozu nevadilo

  • z těchto bodů vytvoříme Etický kodex kamioňáka, který budeme chtít dodržovat nejen sami u sebe, ale upozornit i jiné řidiče, pokud se tak nechovají

  • změna je těžká, ale nestačí pocit, že "já jezdím dobře"; pamatujte na to, že pokud chceme respekt, musíme být schopni upozornit i ostatní řidiče, že nám dělají ostudu

  • pokud se tohle povede, profese řidiče bude opět něco, na co můžeme být hrdí

2. definujme priority, které jsou potřeba změnit

  • všichni víme, že je potřeba mnohé "změnit", ale co přesně?

  • nepochybně jsou to kapacity parkovacích míst v ČR a SR a podmínky, které na těchto parkovištích panují

  • nepochybně je to dodržování zákoníku práce, odměňování v souladu se zákoníkem práce


  • je to jistě i dostatečně dlouhý odpočinek a důstojné podmínky, ve kterých jej trávíme

  • co dalšího? Abychom mohli dokázat něco změnit, musíme být zajedno v prioritách; nemůže jich být mnoho (jinak by to nebyly priority), musí být jasně definované

  • když ty priority budou definované, musíme hledat způsob jak dosáhnout, nebo dokonce vynutit jejich naplnění - pamatujte, nikdo nám nedá nic zadarmo

Řekněme si to otevřeně a úpřimně - největší problém, kteří kamioňáci u nás mají není to, že pro ně kompetentní nedělají dost. Největší problém je malá angažovanost řidičů, ochota udělat něco osobně - třeba jít do stávky a zablokovat dálnici. Pokud se tohle nezmění, profese bude chřadnout a pracovní místa přeberou řidiči odjinud. Byli bychom rádi, kdyby v komentářích nepsalo pár desítek těch samých řidičů, jako vždy, ale aby jich byly stovky. Ať vidíme, že je nás víc, co chceme změnu.


Řidiči sobě, Vodiči sebe!

22 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page