top of page
Vyhledat

Těšíte se na elektronický pohon v podobě krasavce kamionu Nikola?

Vývoj Nikoly je nesmírně drahý, jeho investoři tvrdí, že je dražší, než vývoj osobního vozu Chrysler. Přesto má firma velikou hodnotu, jejíž akcie mají cenový cíl 20 miliard dolarů. Je to například více než několik staletých automobilových společností. Pokud jde o budoucnost, očekává se, že roční prodej nákladních vozů Nikola se do roku 2025 zvýší na přibližně 15 tisíc ks, poté do roku 2030 stoupne na 50 000 ks. Například v roce 2019 prodala společnost „Paccar“ téměř 200 000 vozidel, Nikola plánuje vydělat peníze prodejem i stavěním vodíkových čerpacích stanic. Nákladní vozy Nikola, jsou totiž poháněny elektrickými motory na vodíkových palivových článcích. Palivový článek je jako baterie, která se nevyčerpá, pokud je do něj dodáváno palivo. Na rozdíl od elektro-automobilky Tesla, která používá elektrické automobily, které jsou dobíjeny jejich připojením do elektrické sítě, plánuje Nikola stavět vozidla, která využívají technologii vodíkových palivových článků. Vodíkové palivové články vyrábějí elektřinu kombinováním vodíku uloženého v nádrži s kyslíkem ze vzduchu. Vozidla na vodíkové palivové články mají podobné výhody jako čistě elektrická vozidla, ale nabití trvá kratší dobu a mají delší dosah. Zakladatel a generální ředitel Tesly Elon Musk kritizoval vozidla s vodíkovými palivovými články a označil myšlenku za „hloupou“, ale mnozí dále věří, že taková vozidla mají lepší dlouhodobou budoucnost než čistě ta elektrická. Jednou z hlavních iniciativ Nikola a jedním z důvodů, proč se snažila získat peníze od investorů je to, že mohla zahájit zavádění infrastruktury vodíkových čerpacích stanic. Výroba vodíkových a elektrických vozidel s nulovými emisemi je jen jedním z aspektů podnikání. Tyto kamiony budou potřebovat vodíkové čerpací stanice a Nikola plánuje výstavbu takových stanic prozatím neskromně po celé Severní Americe. Ambiciózně plánuje na svých čerpacích stanicích využívat sluneční energii, která bude doplněna síťovou energií. Kromě nákladních automobilů společnost plánuje výrobu vodíkových elektrických vozidel, jako jsou velmi silné terénní vozy 4x4. Stejně jako mnoho mladých společností Nikola není zisková a pravděpodobně nebude po mnoho let. Trocha příjmů, které Nikola v posledních třech letech dosáhl, včetně 0,5 milionu USD v roce 2019, pocházela výhradně z malých solárních projektů. Nikola v roce 2019 vygeneroval čistou ztrátu 88,7 milionu USD. Čisté ztráty společnosti v letech 2018 a 2017 činily 64,3 milionu USD a 17,6 milionu USD. Nikola vyskočila na scénu neobvyklým způsobem, ale je velká se současnou tržní hodnotou více než 12 miliard USD. A co víc, má v plánu narušit nákladní automobilový průmysl, stejně jako Tesla rozvíjí osobní automobilový průmysl.


39 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page