top of page
Vyhledat

V Německu chybí 31000 parkovacích míst pro řidiče nákladních vozidel. A co u nás?

Žádosti o řešení pro parkující kamiony přicházejí každý týden od médií v německých metropolitních oblastech i občanů a přilehlých měst. Oblasti dálničních tahů jsou už léta přeplněné a nákladní vozy stojí téměř přímo na dálnici, ale nyní při návratu ekonomiky po Covid-19 stále více parkují nelegálně kamiony v obytných a komerčních oblastech poblíž dálnice, na okrajích lesů a luk a jako nová negativní kvalita nyní již opět i na nájezdech dálnic.

Spolkové vlády již řadu let staví parkovací místa pro nákladní vozidla se značným úsilím, ale pouze na dálnicích. To nestačí, každým rokem i v budoucnu se razantně zvyšuje počet projíždějících kamionů, kteří zoufale hledají místo pro zaparkování. Změna strategie je v Německu naprosto nezbytná. Výstavba každého parkoviště pro nákladní vozidla stojí nejméně o 50.000 EUR.

Spolkové státy v průměru každý rok vybudují za pomocí vlády pro Německo na dálnicích až 1.500 nových parkovacích míst jen pro nákladní vozidla, ale tento trend klesá, protože velký, jednodušší potenciál vyplývající z licenčního práva byl do značné míry vyčerpán.

Jinými slovy, více než 2 500 řidičů nákladních vozidel bude v budoucnosti každý rok potřebovat dodatečné parkovací místo. Aby se snížil stávající nedostatek nejméně 31 000 parkovacích míst, potrvá to přibližně 20 let jen na dálnici.

Téměř každý, kdo chce podnikat v mezinárodním obchodě, musí používat německou dálnici.

Na dálnici a podél ní není ani dostatek restaurací a čerpacích stanic, které chybí. Jsou tam i pouze parkovací místa, která nedisponují ani sociálním zařízením či osvětlením nebo jídlem. Ty jsou určeny zejména pro ty řidiče nákladních vozidel, kteří Německem jen rychle projíždějí a chtějí pouze načerpat zákonem stanovené přestávky.

Nyní se však váže na tuto problematiku další problémová oblast, která představuje doslova „nájezdy“ na zaparkovaná nákladní vozidla kvůli organizovanému zločinu, zejména u nechráněných nákladních vozidel, která parkují mimo osvětlená parkoviště.



46 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page