top of page
Vyhledat

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen pro městské zásobování s dojezdem cca. 100 km.


Inženýři v Mercedesu možná dosáhli pokroku, který ale pořád není bez "ale" a to široké dostupnosti dostatečně rychlých nabíječek.


"Vysoká kapacita akumulátoru přes 600 kilowatthodin – odtud typové označení 600 – a také nová, výrobcem vozidla vyvinutá elektrická hnací náprava s vysokou účinností, umožňují eActrosu 600 dojezd až 500 kilometrů v soupravě bez mezinabíjení. Elektrický nákladní vůz bude schopen ujet hodně přes 1000 kilometrů denně. Nabíjení během zákonem předepsaných přestávek řidiče – i bez megawattového nabíjení – to umožňuje.

Zhruba 60 procent dálkových cest zákazníků Mercedes-Benz Trucks v Evropě je beztak kratší než 500 kilometrů, takže pro tyto případy stačí dobíjecí infrastruktura v depu a na místech nakládky a vykládky. Pro všechny ostatní aplikace je neustálý rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury nezbytným předpokladem k tomu, aby byl elektrický nákladní vůz plně použitelný pro celoevropskou dálkovou dopravu. Megawattové nabíjení má velký potenciál zejména pro takto náročné aplikace."


se píše v článku na eLogistika.info


7 zobrazení0 komentářů

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu klesl, navíc se k tomu přidala další komplikace - konkurence z Východní Evropy, které vypadl ruský trh.


"První čtvrtletí letoška bylo náročné. Menší poptávka po přepravách v Evropě znamená především v importech do Česka velkou konkurenci, a tedy výrazně horší cenové podmínky. Navíc se v řadě případů nepodařilo promítnout navýšení mýta do cen za přepravy,“ popisuje situaci generální ředitel společnosti VCHD Cargo Petr Kozel s tím, že v lednu a únoru měla jeho firma meziročně méně zakázek, v březnu už se situace víceméně stabilizovala.

Problém je právě ve zvýšené konkurenci pro české dopravce. Jak HN potvrdil šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl, provoz kamionů na silnicích nižší není. Výběr mýta se podle něj v prvních třech měsících roku meziročně naopak zvýšil. Do Česka totiž směřuje čím dál více kamionů z východu Evropy.

„Slyším od domácích dopravců, že jsou v problémech. Zejména na severní Moravě, kde na ně tlačí dopravci z Pobaltí a z Polska, jimž se zhroutil trh směrem na východ a oni se více obracejí naším směrem,“ říká Vojtěch Hromíř, tajemník Sdružení nákladních dopravců Česmad.

V Evropě tak dochází k dominovému efektu, kdy se do Polska tlačí ukrajinští a pobaltští dopravci. Vytěsňují tak ze země domácí polské firmy, které svůj byznys přenáší do Česka. A razí poměrně agresivní cenovou politiku, které nestačí čeští dopravci konkurovat. Podle nejnovějšího barometru dopravy od Česmadu jen 42 procent firem ze sdružení dokázalo hospodařit se ziskem."


píšou ve svém článku Hospodářské noviny.


40 zobrazení0 komentářů

Zákazy jízdy kamionů v Evropě na květen (máj) 2024.


Kalendář zákazů jízdy kamionů v Evropě květen (máj) 2024
Kalendář zákazů jízdy

Poznámky:

  • Tento přehled nebere v úvahu regionální odchylky, ani specifické výjimky pro vybrané druhy zboží

  • Lucembursko - sobotní zákazy od 23:30 platí ve směru do Německa a od 21:30 ve směru do Francie

  • Švýcarsko - navíc platí celoroční zákaz jízdy vozidel >3,5t v nočním čase 22:00 - 5:00 každý den

  • Rakousko - navíc platí celoroční zákaz jízdy vozidel >'7,5t v nočním čase 22:00 - 5:00 na vybraných silnicích

  • Česko - celodenní zákaz předjíždění kamionů na vybraných úsecích D1 od 6:00 do 22:00, resp. 5:00 do 22:00

  • Německo - 30.5. platí zákaz jen v některých částech (BadenWürttemberg, Bayern, Hessen, Nordrhein-Westfalen, RheinlandPfalz a Saarland)

  • Španělsko - 1., 5., 8.,9., 15. 20. a 21. května 2024 na vybraných silnicích



777 zobrazení0 komentářů
bottom of page