Generální ředitel provozu varovalo v červnu, že bude mnohem větší dohled, a to zejména na obyčejných silnicích. Zvýšená bezpečnost provozu a kontrola nad jeho dodržováním řidiči se promítne do 75 nových radarů a 28 dronů, stejně jako většího počtu dopravních důstojníků.
K dnešnímu dni provozuje na španělských silnicích, na nichž má dopravní ředitelství pravomoci (všechna území kromě Katalánska a Baskicka), celkem 1 324 radarů, 550 je mobilních a ostatní jsou pevné. Používá se také celkem 11 dronů, i když pouze tři z nich detekují překročení rychlosti. Do flotily bude přidáno celkem dalších 28 dronů, z nichž 20 bude použito pro zvýšení bezpečnosti.
Také použití mobilního telefonu za volantem je jedním z hlavních trestných činů, které je třeba zachytit, což je úkol prováděný společně s 15 kamuflovanými dodávkami pohybujícími se po silnicích. Dále celkem 216 kamer s vysokým rozlišením, které ovládají jak rozlišení použití mobilního telefonu za jízdy, stejně tak používání bezpečnostních pásů.
Jaká je bilance dopravních pokut ve Španělsku? Cca 500 dopravních pokut každou hodinu. V loňském roce 2019 bylo za různé přestupky zjištěné na španělských silnicích uděleno celkem 4,6 milionu pokut, což ve srovnání s rokem 2018 znamená přibližně 500 sankcí za hodinu a o 10% více než v předchozím roce.
Podle zprávy Associated European Motorists (AEA) bylo nejvíce opakovaných trestných činů překročení rychlosti. Celková částka všemi pokutami za dopravu ve státní pokladně činila 386 milionů eur.
