Vyhledat

Španělsko připravuje druhou vlnu kontrol a testuje nové radary

Aby bylo možné sledovat dodržování dopravních předpisů, použijí kontroloři vedle přítomnosti důstojníků dopravní civilní stráže na silnicích 1 324 radarů měření rychlosti, 216 mobilních a telefonních kontrolních kamer, 11 robotů a 15 dodávek. 


Generální ředitelství pro dopravu během tohoto druhého letního „operačního měření“ a o víkendech v srpnu zřídí řadu opatření k usnadnění silniční mobility obdobným způsobem, jako to bylo provedeno během měsíce července.


V závislosti na intenzitě provozu a dodržování: reverzibilní pruhy, dynamické značení, zastavení práce, omezení pohybu nákladních automobilů přepravujících nebezpečné zboží a vozidel, která vyžadují zvláštní povolení k oběhu.


Přestupky, ke kterým dochází v pracovních dnech, se ve srovnání s pracovními dny v červenci loňského roku snížily o 8,6%, díky vlivu kontrol a nátlaku na od kontrolorů směrem k dodržování pravidel. Toto snížení je výraznější v případě víkendů, kdy pokles dosáhl 17,5%. V případě přeshraničního pohybu došlo také ke snížení o 23,9%. Tento pokles mobility nemá stejný dopad na pokles nehod, protože byl menší (-5%). Doposud v červenci (1. až 29. července) došlo k 100 smrtelným nehodám, při nichž zahynulo 109 lidí, což je o 6 méně než ve stejném období předchozího roku.


Zapojí se i „Trucam II“. Radar, který vás detekuje na 1 km daleko


Generální ředitelství dopravy rovněž pracuje na zavedení nového „stroje na hlídání rychlostí řidičů“. Jmenuje se Trucam II a je to radar, který dokáže detekovat rychlost z 1 km vzdálenosti. Kontroloři to již testují na silnicích, prozatím bez pokuty. Jakmile bude ověřena jeho užitečnost v provozu, stane se téměř neviditelným radarem, který můžeme najít na španělských silnicích obecně kdekoliv.


Díky technologii nazývané LiDAR může mít kromě automatického ostření a rozsahu auto-iris také dosah od 1 200 do 1 500 metrů, aby mohl zajistit kvalitní obraz, je LCD displej pro zobrazení fotografie a procesor desetkrát rychlejší než předchozí generace. Zde to nekončí, radar Trucam II může měřit rychlost vozidel, která se pohybují v opačném směru, ale také ta vozidla, která se blíží. Proto je téměř nemožné odhadnout a vidět předem. Míra chyby je snížena na 2 km / h a má konektivitu pro zasílání fotografií v reálném čase kontrolorům.


Španělsko tímto ukazuje jasný nesouhlas s piráty silnic či nepozornými řidiči. Stanovilo si vlastní motivaci pro řidiče, která je ve výsledku velmi účinou. Téměř nulové skrývání o akcích kontrolorů a jasný důraz na bezpečnost.