top of page
Vyhledat

Aktualizace výjimek z N561

Je potřeba zdůraznit, že země nepřikazují řidičům, aby více pracovali nebo méně odpočívali. Ale v situacích, kdy je to z nějakého důvodu nezbytné, tak tyto úlevy předejdou pokutám, které by jindy nastaly.


Česká Republika - do 31.5.2020

Výjimky se týkají vnitrostátní i mezinárodní dopravy


  • odložení týdenní doby odpočinku po období sedmi namísto šesti 24 hodinových časových úseků od skončení předchozí týdenní doby odpočinku

  • možnost zkrácení denního odpočinku z 11 na 9 h

  • nahrazení maximální denní limit jízdy prodloužen z 9 hodin na 11 h

  • nahrazení maximální týdenní doby jízdy z 56 hodin na 60 hodin

  • nahrazení maximální čtrnáctidenní limitu jízdy z 90 na 100 h

  • týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí

Německo - do 31.5.2020

Uvolnění nařízení, se vztahuje k převozu zboží v souvislost s covid, které také souvisí s doplnění potravin, krmiv, skladů medikamentů a zdravotních potřeb, pohonných hmot. a) prodloužení max. denní doby řízení na 10 h, a to maximálně 5x v týdnu

b) řidič může vykonat dva po sobě zkrácené týdenní odpočinky pokud:

  • v následujících čtyřech po sobě jdoucích kalendářních týdnech vykoná čtyři týdenní odpočinky, z nichž dva budou běžné

  • kompenzace za zkrácené týdenní odpočinky bude čerpána před následující dobou odpočinku


Polsko - do 31.5.2020

Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti s opatřením a zásobením pro boj proti Covid při návratu do země:


  • prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h

  • nahrazení maximální týdenní doby řízení na 60 z 56 h

  • nahrazení maximální 14 denní doby řízení 90 h jednou 96 h

  • nahrazení minimálních denních přestávek uložením 45 min přestávky po maximálních 5,5 h

  • týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí


Rakousko - do 31.5.2020

Uvolnění se týká veškerého zboží vnitrostátních a mezinárodních přeprav


  • nahrazení maximální denní doby řízení 9 jednou 11 h

  • nahrazení maximální týdenní doby řízení 60 místo 56 h

  • nahrazení maximální 14 denní doby řízení 90 jednou 100 h


Slovensko - do 31.5.2020

Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti Covid


  • prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h

  • maximální týdenní čas jízdy z 56 na 60 h

  • nahrazení min. denních přestávek uložením 45 min přestávky po 5,5 h

  • minimální denní odpočinek se zkracuje z 11 na 9 h

  • po dvou po sobě jdoucích týdnech se zvyšuje čas jízdy z 90 na 96 h


Španělsko - do 31.5.2020

Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti Covid.

a) prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h b) zkrácení denní doby odpočinku z 11 na 9 h

c) možnost čerpání dvou zkrácených týdenních odpočinků 24 h, během 4 týdnů pokud:


  • řidič během 4 po sobě jdoucích týdnech čerpá 4 týdenní odpočinky a minimálně dva jsou řádné 45 h

  • není vyžadována kompenzace za zkrácené odpočinky

d) týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí.


Francie


Žádné výjimky z N561 v současnosti nemá. Platí standardní podmínky N561.


Itálie

Žádné výjimky z N561 v současnosti nemá. Platí standardní podmínky N561.





114 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page