Nákup nových radarů, řeší Berlín. Cílem jejich instalace není činit řidičům komplikace, ale pomůže jim si uvědomit, že nemají zbytečně riskovat a být ohleduplní. Podle zprávy senátora Andrease Geisela mají být dva nové radary uvedeny do provozu v říjnu 2020. S dalšími dvěma radary, které by měly být umístěny v příštím roce, by pak měli k dispozici celkem šest nových zařízení.
Berlín kupuje čtyři nové radary mobilních rychlostních kamer „Blitzer“.
v roce 2019 bylo nainstalováno 11 nových stacionárních radarů
ty další 2 budou v tunelech Tegel a Tiergarten
podle zprávy bude v Berlíně pak celkem 33 stálých radarových systémů
spolu s měřicími mobilními radary, by to v příštím roce znamenalo 39 automatizovaných řídicích zařízení pro 5400 km silniční sítě v Berlíně
tento počet by měl být pro okres dostatečný
V souvislosti s dalším navýšením radarů, by muselo přijít i navýšení zaměstnanců sledujících systémy, jinak nemůže úřad pro pokuty plně zaručit, že budou zpracovány veškeré dopravní přestupky a následné sankce. Jinými slovy berlínská policie by neměla ještě více kontrolovat jako doposud, protože je nedostatek personálu, který by přestupce pokutoval. Což je pro řidiče obecně k zamyšlení. Zůstává zde otázka, jak lze zajistit větší bezpečnost pro tunely a v měřených úsecích Berlína.
Co se týče přestupců, nemůže se stát, že porušování pravidel nebude trestáno. Rychlostní radary mají smysl na určených rychlostních úsecích. Například v tunelu mimo město, jsou dobrým příkladem jejich účinku, a to i bez pokut, které jsou vystavovány zde jen zřídka. Od instalace těchto radarových zařízení byl dodržen předepsaný rychlostní limit řidičů 40 km/h a v tomto případě rychlostní kamera má tedy nejlepší účinek na udržení rychlosti. Pokud by se takto umístěnými radary podařilo uvědomit řidiče, vyšší částky za pokuty by nebyly potřebné.
Související články
Nohy spolujezdce na palubní desce a další kuriozní pokuty
Zákaz vjezdu nákladních vozidel na most v Hannoveru bude pod kontrolou kamerového systému
Francie posiluje kontroly trávení doby odpočinku řidičů ve vozidle
Rakousko znevýhodňuje zahraniční řidiče
Francie rozšiřuje omezení vjezdu nákladních vozidel do dalších velkých měst
