top of page
Vyhledat

Chaos, nebezpečí a pokuty - tak charakterizují parkování u nás řidiči

Řidiči nákladních automobilů se každý večer tlačí na parkovištích hlavních tahů mezi Bratislavou a Baden-Baden. Každý večer stejný obrázek, kdy kamiony se mačkají na sebe, parkují tam, kde si myslí, že bude místo. Pokud není místo, situace a okolnosti mu nařizují zastavit a to i za cenu nebezpečnosti stání.


V možnosti omezení v jízdě řidiče, pokud se jedná o pravidelný odpočinek je dobré, ne všichni řidiči jsou však spokojení s prostorem a kvalitou parkovišť při nepravidelných trasách svých jízd. Řidiči, kteří nemají pravidelné parkovací místo, hledají takřka denně. Návěsy jsou téměř před benzínovými stojany, na vjezdech a výjezdech jsou zákazy parkovat a jeden za druhým přes to musí zastavit nebezpečně u silnice - někdy i na dálnici v České republice. Jednoduše je k dispozici příliš málo parkovacích míst.

Až 30 % kamioňáků nemá kde večer zaparkovat. Natož se osprchovat, či důstojně najíst. Za normálních okolností hrozí pokuta řidiči ve výši až 100 EUR. Situace však je natolik kritická a známá, že k pokutování dochází zřídka, ale řidič se musí znovu rozjet a najít příhodnější parkování.

De facto by řidiči nákladních vozidel měli řídit devět hodin denně, deset hodin dvakrát týdně. Prodlouženou dobu řízení využít v případě nutnosti. Většina řidičů, si tuto možnost ponechává k příležitosti návratu domů, ovšem ne zřídka se stane, že jeho parkování vycházející na hledání už v odpolední hodině je náročné k dohledání místa k parkování. Jízdu si tak musí stále častěji prodlužovat za tímto účelem.

V Německu představuje porušení denní doby řízení až 17 % řidičů z celkového počtu přestupků a 64% řidičů těžkých nákladních vozidel zažilo během přestávky nejistotu, kdy museli během přestávky své vozidlo přeparkovat z důvodu uvolnění průjezdu, nebo bezpečnosti.

Řidiči nákladních vozidel, kteří již nemohou najít parkovací místa na čerpacích stanicích, hledají možnosti v nepočetných odpočívadlech, stojí tak na tmavých úsecích dálnice a je ohrožen jak jejich náklad, tak pohonné hmoty, o hygieně nemluvě.

Kromě toho se ve městech objevuje více nákladních vozidel, i když jsou přepravovány po železnici, protože toto zboží musí být přeloženo. V tomto ohledu, kamiony přejíždí přímo v centrech oblastí měst či loděnicích a situaci nic neřeší.

Právem se pak řidiči ptají, proč se některá parkoviště ještě uzavřela a proč se nestaví nová. Současné možnosti jsou skutečně na parkovištích pro kamionovou dopravu nevyhovující, jak by popsal pragmatik.

79 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page