Vyhledat

Chaos, nebezpečí a pokuty - tak charakterizují parkování u nás řidiči

Řidiči nákladních automobilů se každý večer tlačí na parkovištích hlavních tahů mezi Bratislavou a Baden-Baden. Každý večer stejný obrázek, kdy kamiony se mačkají na sebe, parkují tam, kde si myslí, že bude místo. Pokud není místo, situace a okolnosti mu nařizují zastavit a to i za cenu nebezpečnosti stání.


V možnosti omezení v jízdě řidiče, pokud se jedná o pravidelný odpočinek je dobré, ne všichni řidiči jsou však spokojení s prostorem a kvalitou parkovišť při nepravidelných trasách svých jízd. Řidiči, kteří nemají pravidelné parkovací místo, hledají takřka denně. Návěsy jsou téměř před benzínovými stojany, na vjezdech a výjezdech jsou zákazy parkovat a jeden za druhým přes to musí zastavit nebezpečně u silnice - někdy i na dálnici v České republice. Jednoduše je k dispozici příliš málo parkovacích míst.

Až 30 % kamioňáků nemá kde večer zaparkovat. Natož se osprchovat, či důstojně najíst. Za normálních okolností hrozí pokuta řidiči ve výši až 100 EUR. Situace však je natolik kritická a známá, že k pokutování dochází zřídka, ale řidič se musí znovu rozjet a najít příhodnější parkování.

De facto by řidiči nákladních vozidel měli řídit devět hodin denně, deset hodin dvakrát týdně. Prodlouženou dobu řízení využít v případě nutnosti. Většina řidičů, si tuto možnost ponechává k příležitosti návratu domů, ovšem ne zřídka se stane, že jeho parkování vycházející na hledání už v odpolední hodině je náročné k dohledání místa k parkování. Jízdu si tak musí stále častěji prodlužovat za tímto účelem.

V Německu představuje porušení denní doby řízení až 17 % řidičů z celkového počtu přestupků a 64% řidičů těžkých nákladních vozidel zažilo během přestávky nejistotu, kdy museli během přestávky své vozidlo přeparkovat z důvodu uvolnění průjezdu, nebo bezpečnosti.

Řidiči nákladních vozidel, kteří již nemohou najít parkovací místa na čerpacích stanicích, hledají možnosti v nepočetných odpočívadlech, stojí tak na tmavých úsecích dálnice a je ohrožen jak jejich náklad, tak pohonné hmoty, o hygieně nemluvě.

Kromě toho se ve městech objevuje více nákladních vozidel, i když jsou přepravovány po železnici, protože toto zboží musí být přeloženo. V tomto ohledu, kamiony přejíždí přímo v centrech oblastí měst či loděnicích a situaci nic neřeší.

Právem se pak řidiči ptají, proč se některá parkoviště ještě uzavřela a proč se nestaví nová. Současné možnosti jsou skutečně na parkovištích pro kamionovou dopravu nevyhovující, jak by popsal pragmatik.

© Copyright dispečink365