top of page
Vyhledat

CNG v nákladní dopravě pro městské a vnitrostátní přepravy

Abychom mohli na plno vjíždět do měst a řešit důležitou potřebu Země v podobě snižování emisí CO2, máme z čeho vybírat protože nám automobilky připravují nádherné kamiony s plnohodnotným využitím v centru i v mezinárodní dopravě.


Volvo


  • Volvo FE CNG  Je poháněn plynem a běží pouze na CNG (buď zemní plyn nebo bioplyn), což snižuje emise CO2 . Zároveň je stejně produktivní a efektivní jako Volvo FE s dieselovým pohonem.

  • Ve „Volvo FE“ s CNG se skrývá motor Euro 6 – poháněný výhradně stlačeným zemním plynem nebo stlačeným bioplynem. Využívá technologii zapalovacích svíček a produkuje výkon 320 k a točivý moment 1356 Nm.

  • Nákladní vozidlo je vybaveno s automatickou převodovkou. Můžete proto očekávat stejnou produktivitu a stejné jízdní vlastnosti, jaké vám přinese běžné Volvo FE. 

  • Tento vůz poháněný s CNG je vyvinut tak, aby byl ideální pro krátké cesty s častými zastávkami, například pro odvoz odpadu nebo rozvoz po městě.


Iveco


  • New Eurocargo Natural Power CNG, je nabízeno v „super-eco“ 210 koni šestistupňového motoru Tector, poháněného stlačeným zemním plynem (CNG). Díky přepracování zapalovacích cívek, ofukovacího ventilu, pístů a kroužků získala společnost Iveco významné výhody v účinnosti, emisích a údržbě vozidla. 

  • Snížené emise ve srovnání s normami Euro VI: o 95 % méně částic, o 25 % až 70 % méně oxidu dusného, a až o 15 % snížení emisí CO 2, nebo až o 95 % méně při použití bioplynu.

  • Již splňuje emisní požadavky Euro VI, krok C, může vstoupit do vyhrazených prostor v centrech měst, což je klíčová výhoda při misích s více kapkami.


Mercedes


  • Motory na zemní plyn jsou založeny na fosilních palivech, a proto jsou přechodovou technologií na cestě k CO2-neutrální dopravě. 

  • Varianta o 18 a 26 tunách je poháněna motorem o objemu 7,7 litru s točivým momentem 302 k a točivým momentem 1200 Nm. MB Actros CNG má také automatickou převodovku Allison (6 rychlostních stupňů + 1 zpátečka) pro plynulý a nepřetržitý přenos výkonu.

  • Motor CNG pracuje podstatně tišší než dieselový motor a pokud se naplníte bioplynem, Sternen-Truck také emituje o 95 procent méně emisí CO 2 . To je dobré pro životní prostředí a řidiče! Díky nízkým provozním nákladům je nákladní vozidlo CNG ještě levnější než jeho dieselové bratry.


Renault


  • Renault Trucks D Wide 18 s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) disponuje motorem Euro 6 na stlačený zemní plyn, objemem 9 litrů a výkonem 320 k.

  • Renault Trucks D Wide je dostupný v konfiguracích 4x2 o celkové hmotnosti 19 tun a 6x2 o hmotnosti 26 tun a schopen provozu jak na CNG, tak biometan. Je vybaven šestiválcovým motorem Euro 6 NGT9, který využívá dynamických vlastností a komfortem řízení jako dieselový motor, avšak s nižší úrovní hluku vyvine větší točivý moment. K dispozici ve dvou provedeních, s převodovkou Allison série 3200, která je ideální pro popelářská vozidla.


Scania


  • Streamline G340 CNG jsou vybaveny pětiválcovými motory o objemu 9,3 l s výkonem 250 kW (340 k) při 1900 min-1 a točivým momentem 1600 N.m dostupným od 1100 do 1400 min-1. S tímto motorem spolupracuje šestistupňová automatická převodovka.

  • Scania nabízí udržitelná a inovativní řešení v oblasti dopravy a kamion nové generace CNG R410 je jedním z takových příkladů. Jedná se o ekologické a nákladově efektivní řešení, které umožňuje snížení emisí CO 2 a dalších emisí o 15%. Nabízí potenciál palivové účinnosti i hodnotu tichého provozu s dynamickými charakteristikami ekvivalentními 13 litrové naftě.

  • Poptávka po „čistých přepravách“ v Evropě roste – počínaje organizacemi pro energetiku a přepravu potravin a nápojů. Zemní plyn v porovnání ceny fosilních paliv má výraznou úsporu i mezi produkovanou energií a množstvím emisí škodlivin. Přispívá ke snižování smogu a skleníkového efektu.

69 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page