Vyhledat

Co říká zákon k odměňování řidičů?

V Nařízení 561/2006 Sb, se hovoří ve článku 10 o odpovědnosti dopravce. Řidič je velmi vázán pravidly, které musí striktně dodržovat a přihlédnutí dopravce k jeho povinnostem, je více, než žádána. Co nám tedy skutečně říká zákon, abychom mohli být s dopravcem - potažmo zaměstnavatelem na jedné "rovině" a vzájemně tvořit prostor pro výjimečnou práci a důraz na výsledek?

Dopravce nesmí odměňovat řidiče za ujetou vzdálenost nebo objem přepravovaného zboží:

  • pokud by tyto odměny mohly vést k ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích nebo by podněcovaly k porušování tohoto nařízení

  • a to ani prémiovým zvýhodněním nebo příplatky


Je dobré nařízení správně chápat:

  • dopravce nás může dle zákona správně motivovat, na základě vyhlášení soutěží, případně vytvoření tabulek efektivnosti

  • nesmí se však stát, že bude řidič odměňován na základě nereálných výkonů

Dopravce organizuje práci řidičů tak, aby mohli dodržet nařízení 561/2006 Sb a náležitě poučí a provádí pravidelné kontroly, aby zajistil jeho dodržování.

  • Řidič před dopravcem odpovídá, za dodržování veškerých praktik a manipulaci s vozidlem tak, aby nedocházelo úmyslně k porušování.


Dopravce odpovídá za porušení, kterých se dopustí jeho řidiči, a to i tehdy, pokud k tomuto porušení došlo na území jiného členského státu nebo třetí země.

  • Podléhání ke sklonům v případě i nouze, se řidič uchyluje k možnosti, jak dopravci vyjít vstříc.

  • je potřebné si uvědomit, že dopravce, tímto není osvobozen a stále nese odpovědnost za řidiče.

  • Pokuty, které dosahují na území cizích států, dosahují i do tisíců EUR.


V případě identifikace přestupku , jakým jsou například rychlá jízda, nemá dopravce jinou možnost, nežli nahlásit a identifikovat zpětně řidiče, který přestupek skutečně spáchal.

  • Ovlivňování a pozměňování charakteru, při spáchání dopravního přestupku, jsou následky pro dopravce nedozírně dražší.



Konečná tabulka řešení pro průměrné ceny výše pokut v EU, není konečná. Ve správním řízení se dopravce obecně posuzuje mírou ovlivnitelnosti, avšak pokuty míří do tisíců EUR. V pořadí odměňování a zdravého soutěžení, je tedy dopravce motivován jak z hlediska řidičů, kteří, jsou dnes zapotřebí a vědět, že pro něj pracují zodpovědní řidiči, rád vyhlásí soutěž i benefit o velmi lukrativní produkty. Co se týká stránky motivace ze zákonných opatření, je motivace stejná pro řidiče i dopravce - vždy musí táhnout za jeden provaz a to je nenahraditelné. Zdroj: https://www.asbenes.cz/files/EU_561.pdf


Přejdeme rovnou k věci: jsme závislí na vašich příspěvcích, děkujeme všem, kteří dobrovolně přispívají. Ale 99% nemá chuť ocenit informace, kvůli kterým sem chodí. Kdyby každý, kdo čte D365.cz přispěl jen trochou, mohli bychom udržet fungování portálu i online poradny pro všechny na dlouho. 

Všichni nám radí, abychom udělali D365.cz jen pro platící čtenáře. My si myslíme, že by to byla veliká škoda. Srdcem a duší D365.cz je komunita kamioňáků, kteří dělají těžkou práci pro blaho nás všech, v dobrých i zlých časech. Víme, že většina bude tuto zprávu ignorovat. Ale pokud považujete informace na tomto portálu za užitečné, zvažte drobný příspěvek (platbou na účet 294051689/0300 nebo přes platební bránu na www.d365.cz/shop). Děkujeme. 

© Copyright dispečink365