Vyhledat

Elektrická dálnice pro kamiony v Hesensku bude uvedena do provozu

První německá elektrická dálnice A5 pro trolejové nákladní vozy v jižním Hesensku by měla být brzy uvedena do plného provozu a to hned s pěti nákladními vozy.

Během letních prázdnin začínajících v červenci by všechny nákladní vozy měly být na zkušební trase se speciálně školenými řidiči. V době korony byly prováděny online kurzy řidičů. Rovněž byla opravena trasa na dálnici A5 mezi Langen a Weiterstadt, která byla po nehodě v lednu dočasně nepoužitelná v jednom směru.

Na velmi frekventované trase byly hybridní nákladní vozy schopny ukotvit pantograf na trolejovém vedení a doplnit elektřinu, aby mohly dobíjet baterie na jízdu i mimo traťové vedení. Cílem zkoušky, která bude probíhat několik let, je prozkoumat dopady na dopravní, ekologické a ekonomické aspekty a další práce oddělení údržby silnic. Poté, co byl test zahájen v květnu loňského roku, měly být postupně dodány speciální kamiony od dceřiné společnosti Volkswagen Scania ze Švédska. To však bylo nedávno zpožděno pro Covid-19 pandemii. Dosud byly na trase pouze dva hybridní nákladní vozy.

Spolkové ministerstvo životního prostředí financovalo pětikilometrovou trasu téměř 14,6 miliony eur. Dalších 15 milionů EUR má plynout do sběru dat a hodnocení. Pět hybridních vozů má do roku 2022 shromažďovat data na trati s venkovními vedeními. Cílem je prozkoumat, jak lze v budoucnosti přepravovat zboží šetrné k životnímu prostředí. Druhá zkušební trať nyní probíhá ve Šlesvicku-Holštýnsku.