Vyhledat

Elektrické Mercedesy se připravují na nasazení do provozu

Nákladní automobily Daimler s elektrickým pohonem by mohly být na silnicích v příštích pěti letech běžně k vidění. Společnost vyvíjí modely eActros a GenH2, kteří dosahují dojezdu 500 a 1000 km. Prozatím by mohly přepravovat potraviny a další položky na místních silnicích v Německu.

Německá automobilka představila v Berlíně na tiskové konferenci společnosti Daimler Trucks prototyp kamionu a hovořila o budoucí strategii elektrických technologií v Německu. Akumulátorový elektrický vůz Mercedes-Benz eActros LongHaul má dojezd kolem 500 kilometrů a podle prohlášení společnosti má být připraven k sériové výrobě v roce 2024. Daimler zváží zavedení systému eActros místně v závislosti na infrastruktuře a dostupnosti konkrétních konfigurací vozidel vhodných pro typickou místní aplikaci na dlouhé vzdálenosti.

Mercedes-Benz eActros, bateriový elektrický vůz s dojezdem něco málo přes 200 kilometrů pro těžkou městskou distribuci, se v roce 2021 dostane do sériové výroby a je navržen tak, aby energeticky a efektivně pokrýval pravidelné cesty po plánovaných trasách (například i přístavech). Své zákazníky již má.

Kromě elektrického pohonu připravuje Daimler také zkoušky na vodíkový vůz s názvem GenH2. Testy zákazníků pro nákladní vozidlo s palivovými články, očekávají v roce 2023. Podle Daimleru bude mít nákladní vůz s palivovými články dojezd až 1000 kilometrů a bude využitelný více pro flexibilní a náročnou dálkovou dopravu. Zahájení sériové výroby ve druhé polovině tohoto desetiletí bude promyšlené a trh pro tento vůz již aplikovatelný z hlediska konkrétních objednávek.