Mezinárodní unie dopravců IRU napsala otevřený dopis hlavní komisařce EU Ursule von der Leyen. Popisuje, co způsobí testování řidičů kamionů na hranicích a označuje za hlavní problém Německo. Překlad pasáže o Německu:
Klíč k vytvoření anebo vyřešení problému: Německo Naše nejakutnější obava je Německo. V nejhorším případě, s novými varianty viru šířícími se napříč kontinentem a na základě již zavedené nové legislativy, Německo pravděpodobně zablokuje vstup na své území, pokud osoby nebudou mít negativní PCR test, včetně profesionálních řidičů kamion. To způsobí obrovské blokády na severo-jižním a jiho-východním koridoru EU, s devastujícími účinky na dodavatelské řetězce v EU. Jako příklad, Brennerský koridor mezi Rakouskem a Německem, kterým je jen jedním z mnoha průchozích bodů mezi těmito dvěmi zeměmi, má podobný provoz jako Dover ve Velké Británii. Přibližně 7000 kamionů tudy projede denně (2,4 milionu ročně). Pokud porovnámě rozsah problému Německo/Rakousko s Doverem, je problém 4x větší, protože Brenner představuje méně než 25% ze 32000 kamionů projíždějících mezi Rakouskem a Německem každý den (11,5 milionu kamionů ročně).
V takovémto případě, tranzitní země jakou je Rakousko, nebude chtít mít na svém území obrovské fronty kamionů s možnými humanitními problémy, a pravděpodobně zkopíruje. opatření Německa na všech svých hraničních přechodech.
Proto německé rozhdonutí způsobí dominový efekt s dramatickými a rychlými důsledky na dodavatelské řetězce po EU. Rakousko již zavřelo některé hraniční přechody s ČR a zavedlo náhodné hraniční kontroly: odstrašující představa toho, co může následovat.
V porovnání s blokádou v Doveru, kde přeprava klesla o 40% i když testování a doprava fungovaly, blokády napříč středem Evropy by měly devastující následky na dostupnost zboží, zejména čerstvých potravin a léků v celém Evropě.