Vyhledat

Jak se zachovat v případě poškození vozidla na cestě při nahlášení a uzavření škody na pojišťovně

Není čeho se obávat, i mistr tesař se někdy utne a je s nejvyšší pravděpodobností, jako když pekař spálí housky, řidič může zachytit o neoznačený sloupek a škoda je na světě. V prvé řadě, po splnění veškerých úkonů k zabezpečení vozidla, řešení případně s účastníky dopravní nehody a zajištění poškozených částí před ostrými hranami, je dobré se zastavit a podívat se, kolik dokladů od dopravní nehody mám, abych je mohl předat své pojišťovně.

  • první důležitý úkon je popsat si vlastní sled událostí, které budete prezentovat k uplatnění náhrady škody pro zaměstnavatele


Spojení s pojišťovnami je dnes podporováno, jak elektronicky, tak papírově. Ani v jednom způsobu podání krom rychlosti není omezení.


V obecné platnosti pojišťovny vyžadují:

  • Záznam o dopravní nehodě - formulář s vícero průpisnými listy, které máte ve složce u zelené karty

  • Přesný popis události - nejlépe, když sepíšete na jednu stránku a nazvete "Čestné prohlášení" s přesným popisem události chronologicky pod sebe a stvrdíte jeho správnost vlastním podpisem

  • Důležitá je fotodokumentace - bezprostředně po incidentu si vyfoťte, jak poškození vozidla - nejlépe i se spz vozidla, tak ostatní předměty, které jste například vozidlem zachytili.

  • V neposlední řadě nezapomínejte na ofocené veškeré doklady, které Vás opravňují k řízení vozidla - a to včetně pracovní smlouvy

  • V závěru bude potřeba doložit předpis náhrady škody, který Vás nechá zaměstnavatel podepsat, kde bude i přesná částka, k vyrovnání náhrady škody.


V tomto sledu, se odvíjí události pro zpracování až k proplacení náhrady škody pojišťovnou. Nezřídka se celé plnění protáhne na delší dobu z důvodů pozdního servisu a čekání na fakturu za servis, obzvlášť pokud se jednalo o drobné škrábnutí nebo promáčknutí. V případě potřeby pomoci kompletace dokladů pro pojišťovnu, se na nás můžete obrátit.


Pojišťovny jsou v tomto obezřetné, ale ke zpracování Vaší pojistné události je stanovená lhůta, kterou má pojišťovna smluvně danou. Ne zřídka je tato lhůta i dvouletá.





Odkazy nejčastějších pojišťoven k prvnímu kontaktu "Nahlášení škody":


Všeobcené obchodní podmínky >

Kontakt:

digiCHAIN s.r.o.

IČ: 07315694

d365@d365.cz

© Copyright D365.cz