top of page
Vyhledat

Kolik nafty se dá ušetřit při omezení rychlosti jízdy na dálnici?

Dle německého úřadu pro životní prostředí, by se dalo ušetřit velké množství PHM. Tato motivace je obzvlášť silná dnes, kdy návštěva benzínky dělá radost jen málokomu a zlepšení je v nedohlednu. Německý úřad pro životní prostředí navrhuje velmi jednoduché řešení, které se ale líbí málokomu - omezení rychlosti.


Princip je jednoduchý - čím rychleji vozidlo jede, tím vyšší je spotřeba. V roce 2020 bylo v Německu spotřebováno 24 miliard litrů benzínu a 18 miliard litrů nafty. Při omezení dálniční rychlosti na 130 km/h by se z toho dalo ušetřit cca. 600 milionů litrů a při omezení na 120 km/h až 800 milionů. Pokud by se Německo inspirovalo Holandskem nebo Norskem, kde je dálniční rychlost omezena na 100 km/h, ušetřit by se dalo 1,7 miliard litrů PHM.


Kromě úspory PHM, by například omezení rychlosti na 130 km/h snížilo emise CO2 o 1,5 milionů tun za rok.

Kamioňáků se sice 130 nebo 120 km/h netýká, přesto princip je stejný a o něco lehčí noha na plynu pomůže nejen ušetřit, ale u mnoha dopravců i přežít.


Jak na to šlapete vy?


#kamion #ridickamionu #vodickamiona #spotreba #PHM #ekonomika #uspora #zivotniprostredi #emise #CO2 #nafta #benzin #rychlost

110 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Ve slovenském týdeníku Trend vyšel zajímavý rozhovor o problémech v nákladní dopravě. Část z něj je zaměřena na problematiku nedostatku řidičů kamionů. Upozorňujete i na problémy s nedostatkem řidičů

Od 1.1.2023 dojde na Rakouských dálnicích ke zvýšení mýta. Mýtné (v EUR) v Rakousku pro vozidla nad 3,5 t od 1.1.2023 Pohon E/H2 platí pro elektrické nebo vodíkové kamiony Noční tarif platí mezi 22:00

bottom of page