Vyhledat

Krizový štáb ČESMAD dnes předložil možnosti, jak předejít bezprostředně hrozícímu zhroucení dopravy

Mnoho dopravců se v těchto hodinách rozhoduje, zda denně se prohlubující obrovské ztráty řešit vyhlášením insolvence, vrácením kamionových souprav leasingovým společnostem a propuštěním všech zaměstnanců. Pro odvrácení hrozící katastrofy považuje Krizový štáb Sdružení Česmad za nutné bezodkladné přijetí následujících opatření:

  • jednorázová provozní dotace pro dopravce ve výši 120 tisíc / velké vozidlo, 80 tisíc / menší vozidlo;

  • odklad odvodů zdravotního a sociálního pojištění zaměstnavatele o 6 měsíců pro všechny zaměstnavatele

  • refundace části mzdy zaměstnanců, „kurzarbeit“ pro firmy s poklesem zakázek o 20 %;

  • odklad placení záloh silniční daně do 30. 11. 2020, zároveň zrušení silniční daně nebo snížení sazeb na minimum stanovené EU;

  • pozastavení plateb za mýto nebo prodloužení splatnosti faktur za mýto pro české subjekty na 120 dní do 30. 11. 2020;

  • neodvádění DPH z neuhrazených faktur;

  • poskytnutí delších splatností (180 dní) u faktur za naftu se zárukou státu - ČEPRO, případně další distributoři, eventuálně výrobci – COVID TRANSPORT;

  • nastavení pravidel pro čerpání úvěrů COVID II a COVID III - dostupnost i pro dopravce a i pro velké firmy

  • prodloužení a odklad splátek leasingů a bankovních úvěrů až o 5 měsíců podle usměrnění ČNB, která neklasifikuje takové úvěry jako defaultní.


Chceme předejít situaci, kdy se doprava zastaví, protože kvůli souhře negativních dopadů dopravním firmám dojde likvidita a nebudou mít na mzdy řidičů ani na pohonné hmoty, dodal prezident Sdružení Josef Melzer.