Vyhledat

Lidl ve Švédsku: elektrický pohon a kamiony bez řidiče

V souladu se spoluprací zahájenou společností Einride v roce 2017 postupně přechází Lidl na zásobování bez řidiče a bionaftu ve Švédsku. Nákladní vozy najedou průměrně 324 kilometrů denně a do každého z pěti obchodů vybraných v rámci tohoto experimentu doručí 104 palet.

Německý diskont Lidl a výrobce autonomních elektrických vozidel Einride vstupují do nové fáze své spolupráce. Pět švédských obchodů v řetězci je nyní dodáváno z centrálního skladu v Rosenbergu poblíž Stockholmu pomocí elektrických „Einride-Pods“. Německá skupina tak hodlá snížit - a nakonec eliminovat - své emise CO2 související s dopravou a ušetřit na palivu.

Začátek transformace

Lidl zahájil spolupráci se start-upem Einride v roce 2017 s cílem automatizovat a elektrifikovat svůj dodavatelský řetězec. Po fázi testů považovaných za přesvědčivé byly první pravidelné autonomní dodávky provedeny od konce února pomocí gondoly Einride. Vozidla musí najet 324 kilometrů za den a přepravit průměrně 104 palet do každého z pěti obchodů zapojených do partnerství.

Bez řidičů do roku 2025


Většina dopravy v diskontním řetězci má být podle plánů společnosti zajištěna elektrickými vozidly bez řidičů do roku 2025. Ukazuje se tím průmyslovému odvětví, že je již možné přejít na udržitelnou dopravu. Technologie je k dispozici a mobilní platforma Einride zaručuje budoucnost v autonomní dopravě. Jedním z pilířů partnerství Lidl a Einride je využití platformy „Freight Mobility“. Ta sbírá dopravní data a automaticky optimalizuje jízdy vozidla.

Lidl také používá „inteligentní“ logistický systém založený na centralizovaném řízení skladu. Nákladní vozidla jsou v oběhu s mírou naplnění 93 %, rychlostí jednoho nákladního vozidla na obchod a za den. V roce 2019 byl schválen pro použití na švédských silnicích 26tunový mobilní výložník Einride.

Einride T-Pod, dřívější název Einride-Pod, je tedy prvním autonomním vozidlem, které bylo na silnici provozováno v reálných podmínkách. První cesta proběhla mezi logistickým centrem společnosti DB Schenker v Jönköpingu a 150 km vzdáleným přístavem Göteborg.