top of page
Vyhledat

Město Hagen pracuje na zlepšení měření rychlosti

V nedávné době se rozmohl v Německu již známý, ale ne tak rozšířený rychlostní radar pro snímání více pruhů najednou. V Hagenu se rozhodli zapojit síly proti pirátům silnic a umístili nový radar, který v daném úseku má za následek odhalit tyto přestupce. A to přímo u dálnice.


Nové superrychlé bleskové radary, jsou maskovány již ve známém „přívěsu“. Mobilní měřicí přívěs, známý také jako „vynucovací přívěs“, se používá při monitorování městského provozu.


Nový systém s nejmodernější technologií od výrobce „Vitronic“ lze provozovat autonomně v jakémkoli místě a používá se především k měření rychlosti na státních a spolkových dálnicích po celém městě. Polostacionární měřicí přívěs zaznamenává rychlost všech vozidel současně v několika jízdních pruzích. Variabilní rychlostní limity a zákazy průjezdu lze flexibilně sledovat v závislosti na čase, úseku silnice a dopravních prostředcích. Pokud je přívěs umístěn na jednom místě, systém funguje automaticky a bez personálu.


Řízení zaznamenávání rychlosti je možné také na místech, která dříve nepřicházela v úvahu kvůli rizikové situaci pro zaměstnance nebo nevhodné infrastruktuře. Pancéřový kryt, který je neprůstřelný a vodotěsný, poskytuje silnou ochranu proti vandalismu. Součástí vybavení je také poplašný a protipožární systém, který okamžitě kontaktuje místní oddělení.


Měření rychlosti, je dnes naprostá součást života řidiče. Navzdory tomu, že v Německu se označovaní radarů nemaskuje, v České republice toto zákon nikterak nenařizuje a je to čistě volba na provozovateli radarového zařízení. Stacionární bleskové radary v našich podmínkách prozatím nejsou, ale i přes to se musí mít řidiči na pozoru a nenechat se unést pěknou jízdou. Neustále je potřeba si rychlost vozidla hlídat a zbytečně nepřekračovat.




95 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Všichni jste se pravděpodobně někdy setkali se situací, že zboží, jeho množství, váha, nebo stav uvedený na CMR neodpovídá skutečnosti. Co je v takové situaci potřeba dělat? V tomto článku najdete něk

bottom of page