Vyhledat

Němci si stěžují na zneužívání kabotáže. Místo nakládky a vykládky bude kontrolováno tachografem.

Reforma silniční kabotáže byla jednou z částí „Mobility 1“, která byla nejvíce sporná mezi východními a západními zeměmi.

Současné podmínky stanoví, tj. vozidlo musí vstoupit do státu, ve kterém bude provádět kabotážní přepravu mezinárodní zásilkou a nemůže provést více než 3 vnitrostátní cesty za týden, protože poté musí opustit tento stát.

Evropská unie však stanovila další podmínku, pokud vozidlo opustí zemi, kde došlo k provedlo kabotáže, nemůže se do tohoto státu vrátit dříve než za čtyři dny.

Proč byla tato podmínka zavedena?

Protože někteří dopravci praktikují „sériovou kabotáž“ v zemi tím, že se opakovaně vracejí. To platí zejména pro země považované za bohatší z hlediska počtu přeprav, jako je Francie a Německo. Není náhodou, že nejvíce přepravců, kteří činí kabotáž jsou:

  • v první řadě přepravci, kteří jezdí Španělsko

  • ve druhé jsou to polští dopravci

Chcete-li to provést, stačí opustit kabotážní zemi a v sousední naložit mezinárodní, takže se můžete vrátit v krátkém čase zpět a zahájit další cyklus kabotáže. Doba „vychladnutí“ donutí vozidla alespoň změnit zemi, kde budou provádět kabotáž doufají poslanci.

Kontrola pravidelnosti kabotáže však musí zahrnovat také nástroj k jeho ověření, kdy a jak kamion překročil hranici, a proto balíček první mobility ukazuje na novou generaci tachografů, která může automaticky sledovat polohu a čas každého hraničního přechodu a identifikovat místa nakládky a vykládky.

Tento způsob kontrol záznamů na tachografu bude představen ve třech fázích

  • do roku 2023 budou muset být namontovány do vozidel nově vyrobených vozidel

  • do roku 2024 všichni již mají digitální tachograf první generace namontován ve vozidle (analogové budou nahrazeny digitálním)

  • od roku 2025 se začne montovat z výroby již možná druhá generace digitálních tachografů do vozidel první již budou vybaveny všechny krom vozidel 2,5 až 3,5 tuny

  • od druhé poloviny roku 2026 musí být vybaveny tachografy všechna vozidla nad 2,5 tun

Prozatím balíček první mobility vyžaduje, aby řidič ručně zadal z měnu hranice na prvním dostupném parkovišti.