top of page
Vyhledat

N561 výjimky skončily v dalších státech, pozor na pokuty za odpočinek v autě

V době od 15.4.2020 až 31.5.2020 (některé státy), uznávaly kontroloři nákladních vozidel odchylky od pravidel dob řízení a odpočinku, které byly způsobené hlavně nečekanými zdrženími zejména na hraničních přechodech.


Řidiči kteří byli nuceni se odchýlit od stanovených pravidel, museli důvod odchylky nejpozději po dojetí na místo čerpání přestávky či odpočinku zaznamenat na výtisk z tachografu nebo na záznamový list. Současně museli dbát na to, aby žádným způsobem neohrozili bezpečnost silničního provozu a dopravci současně dbali na nezneužití pravidel, ale jejich opravdovou potřebu.


ČR, SR, Německo, Velká Británie, Itálie, Francie, Španělsko, Portugalsko, Rakousko, Polsko a další země ukončily výjimky z pravidla N561 a dále platí ta pravidla, na která jste byli dříve zvyklí.

Krom doby řízení a odpočinku, již nesmí čerpat řidiči těžkých vozidel, autobusů a nákladních vozidel v kabině týdenní odpočinek 45 hodin. Tento zákaz není nový a platí ve všech evropských zemích.

Výše pokuty za odpočinek v kabině:

  • Itálie - 425 až 1701 EUR

  • Francie - 750 až 3000 EUR

  • Belgie - 1 800 EUR

  • Nizozemí - 1 500 EUR

  • Německo - 60 až 180 EUR

  • Španělsko - 2 000 EUR

  • Velká Británie - 340 EUR



64 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page