top of page
Vyhledat

Nákladní doprava po železnici znovu roste - o 8,7 procent v roce 2021

Po meziročních poklesech o 2,2% v roce 2019 a dokonce 6,1% v roce 2020, nákladní železniční doprava zaznamenala růst v roce 2021. Růst představoval 8,7% vůči předchozímu roku a přiblížil se k rekordnímu roku 2018 s objemem přepravy 399 miliard tunokilometrů. Tato data zveřejnil Eurostat.


Největším trhem nákladní železnice v EU je Německo, které představuje téměř třetinu celkového objemu, t.j. 123 miliard tunokilometrů v roce 2021. Následují Polsko (s 54 miliardami) a Francie (36 miliard). Naopak na konci řebříčku jsou země jako Řecko, Lucembursko nebo Irsko, všechny s méně než 1 miliardou tunokilometrů.


Ve většině zemí objem rostl, největší růst zaznamenalo Estonsko (+22.9%), Španělsko (+20.3%), Slovensko (+18.6%), Itálie (+15.0%), Německo (+13.5%), Francie (+13.3%) a Rumunsko (+10.9%). V absolutních číslech ale rostlo nejvíce Německo, o 14.7 miliard tkm mezi roky 2020 a 2021.


#nakladnidoprava #nakladnizeleznice #zeleznice #doprava #udrzitelnost #udrzitelnadoprava #cargo #Eurostat #Nemecko #Francie #EU




6 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Ve slovenském týdeníku Trend vyšel zajímavý rozhovor o problémech v nákladní dopravě. Část z něj je zaměřena na problematiku nedostatku řidičů kamionů. Upozorňujete i na problémy s nedostatkem řidičů

Od 1.1.2023 dojde na Rakouských dálnicích ke zvýšení mýta. Mýtné (v EUR) v Rakousku pro vozidla nad 3,5 t od 1.1.2023 Pohon E/H2 platí pro elektrické nebo vodíkové kamiony Noční tarif platí mezi 22:00

bottom of page