Vyhledat

Nejčastější pokuty v EU pro řidiče vozidel nad 7,5 tuny

Kdo způsbuje, že řidiči dostávají pokuty? Kdo odpovídá za vůz? Jak to může řidič ovlivnit? Jak dopravce?

Není smyslem článku vyřešit problematiku pokut, ale pokusíme se shrnout, kde jsou typické příčiny vzniku důvodů, že dostáváme pokuty.

Jakých přestupků, se řidiči nejvíce dopouští

  • porušení pracovního režimu dle Nařízení 561/2006 a 165/2014

  • porušení předpisů o nejvyšší povolené rychlosti

  • řízení vozidla se špatným řidičským oprávněním

  • nedostatečné zabezpečení nákladu a přetížení

  • nesprávná funkčnost mýtných jednotek

  • špatný stav pneu

Příčiny

Pokud máme přestupky, pak je potřeba vědět, jaká byla příčina. Z jakého důvodu tedy řidiči nákladních vozidel nejčastěji chybují?

  • neznalost zákona a příslušných předpisů

  • tlak na řidiče v důsledku nedostatku parkovišť a silničního provozu

  • nátlak na cenu za paletu / tunu - doprava pracuje na pozici velmi nízkých marží

  • řidiči vědomě zkouší štěstí a poruší zákon

  • nezaplacení mýtných poplatků z důvodu nedostatečného cashflow dopravce

Jakým způsobem se snaží o prevenci samotné dopravní společnosti vůči řidičům?

  • samotní dopravci se snaží o pravidelné školení svých řidičů, které velmi často provozují organizovaně ve firmách

  • dohlíží nad záznamy na paměťových kartách a přikládají důraz k prevenci při satelitním přenosu dat z vozidla

  • vedou agendu a pravidelně kontrolují doklady řidičů, aby jim pomohli v případě zapomenutí datumu k zažádání o novou kartu či řidičský průkaz

  • kontrolují za pomocí digitalizace a přenosu dat technický stav vozidel

  • namátkou nechávají vozidla zkontrolovat, aby řidiči věděli, jak správně upevnit náklad

  • pravidelný servis a opravy vozidel

Jen pro zajímavost dáváme na shlédnutí pár příkladů pokut do tabulky.


Jak jaké jsou příčiny? Je to tak? Nebo máte jinou zkušenost?

Šťastnou cestu, ať jedete kamkoliv. A bez pokut!


#pokuty #regulace #kamioňáci #řidičisobě