top of page
Vyhledat

Německo prodlužuje výjimky z Nařízení 561/2006 u vybraných druhů přeprav do 17.5.2020

Spolková vláda v důsledku COVID-19 rozhodla povolit výjimky z denních dob řízení a týdenních dob odpočinku. Úprava je řešena pro řidiče vozidel nákladní silniční dopravě a to za těchto podmínek: a) každodenní zboží, zejména potraviny a krmivo, mezi výrobními, skladovacími a prodejními místy, b) zboží pro lékařskou péči, kontrolu a řízení pandemie SARS-CoV-2 (zejména také výrobky pro analýzu infekce, ochranné prostředky související s infekcí, dezinfekční prostředky atd.), c) pro převoz paliva. Povolí výjimky z Nařízení 561/2006, jsou následující, 

  • Denní doba řízení může být prodloužena na 10 hodin maximálně pětkrát týdně. Je potřeba dodržovat ustanovení o maximální povolené době řízení týdně (56 hodin) a dvojnásobném týdnu (90 hodin).


  • Lze použít dvě po sobě jdoucí zkrácené týdenní doby odpočinku za předpokladu, že alespoň čtyři týdenní doby odpočinku jsou čerpány ve čtyřech po sobě následujících týdnech, z nichž alespoň dvě musí být pravidelnými týdenními dobami odpočinku. Pokud byly použity dvě zkrácené doby odpočinku za sebou, musí být další odpočinková doba - jako náhrada za tyto dvě zkrácené doby odpočinku - odebrána před následující dobou týdenního odpočinku (odchylka od čl. 8 odst. 6 nařízení (ES) č. 561/2006).

Výjimky lze použít pouze za předpokladu, že tím není ovlivněna bezpečnost provozu. Spolkový úřad zohledňuje výše uvedené výjimky pro všechna vozidla bez ohledu na přípustnou celkovou hmotnost

46 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page