Vyhledat

Přichází doba vodíková?

Prodejce Iveco, oznamuje objednávku svého vodíkového vozu, jehož sériová výroba by měla začít v roce 2022. Energon je založen na Iveco Strator.


V Evropě bude i Nikola, který bude nabízet nákladní vozidlo na palivové články založené na nákladním automobilu Iveco. A německá neoconstructor Quantron právě oznámila zahájení 44 tunové série vodíkového kamionu na polovinu roku 2022 s názvem Energon. Místo uvedení vlastního nákladního vozidla nabízí Quantron „dodatečně vybavenou“ verzi založenou na úpravě nákladního automobilu Iveco Strator.

Tento model s pokročilou kapotou je přizpůsoben evropskému trhu, jeho základna spočívá na podvozku Stralis. Volba vzít tento osvědčený model - namísto nejnovějšího modelu S-Way - může podpořit prodejnost budoucího Nikola Tre, který pro evropský trh vyrobí Nikolaus a Iveco od roku 2021.

700 km dojezd

Společnost Quantron ve své tiskové zprávě oznamuje dojezd zhruba 700 kilometrů. Vůz využívá palivový článek o výkonu 130 kW v kombinaci s lithium-železo-fosfátovou baterií o výkonu 110 kWh k pohonu bloku motoru o výkonu 340 kW. Quantron označuje souběžnou práci na přeměně vodíku u jiných modelů , aniž by uváděl více podrobností o vozidlech nebo předpokládaných výrobcích.

Quantron v současné době staví novou továrnu poblíž Augsburgu, která se věnuje elektrifikaci užitkových vozidel od 3,5 do 44 t. Společnost již pracuje na verzích elektrických rozvodných sítí (např. Daily od Iveco) a nákladních automobilů (např. Iveco Stralis a Mercedes Econic) díky partnerství s lídrem v oblasti baterií, čínským CATL, jehož je dovozce.

Společnost byla vytvořena teprve před rokem šéfem stejnojmenné skupiny Andreas Haller, která vlastní několik obchodních zastoupení Iveco v jižním Německu. Stejně jako Nikola i Quantron otevřel rezervace pro své budoucí nákladní vozy na vodíkový pohon, aniž by uvedl konečnou cenu, ale sdělil, že na první objednávky by měla být poskytnuta sleva 10 000 EUR.