Londýn je jedním z nejvíce ohrožených měst ve Velké Británii. Na základě tohoto, se snaží regulovat jak bezpečnost, tak i emisní požadavky. V nejbližších měsících vstoupí do platnosti 2 nová nařízení:
Bezpečnostní požadavky pro vozidlo a řidiče od 28. 11. 2020
Starosta Londýna Sadiq Khan chce do roku 2041 výrazně zvýšit bezpečnost silničního provozu na londýnských silnicích prostřednictvím nových předpisů pro nákladní automobily a těžká vozidla, a tím co nejvíce snížit počet úmrtí na silnicích.
Klíčem nové regulace je norma Direct Vision Standard (DVS), která vyhodnocuje viditelnost z kabiny řidiče na silnici v závislosti na poloměru, kterou ihned pro řidiče vyhodnocuje. Pokud to nestačí, musí být vozidlo dovybaveno lepšími systémy zrcátek, kamerami mrtvého úhlu, senzory a akustickými výstražnými zařízeními.
Emisní zóny a poplatky za jejich nedodržení od 1. 3. 2021
Nové bezpečnostní povolení bude použito s novými, přísnějšími, ustanoveními oblasti s nízkými emisemi. Od 1. března 2021 musí nákladní automobily, těžká vozidla, speciální vozidla nad 3,5 tuny, autobusy (nad 5 t) splňovat nižší mezní hodnoty emisí. Místo dříve dostatečného standardu Euro IV bude platit mezní hodnota výfukových plynů Euro VI.
Pokud nákladní vozidlo, nebo jiné speciální těžké vozidlo s celkovou hmotností nad 3,5 tuny nebo autobus s celkovou hmotností nad 5 tun nesplní emisní normu, bude vázán poplatky
Euro VI (NOx a PM) - budete nucen zaplatit denní poplatek 100 GBP
Euro IV (PM) - budete nucen zaplatit denní poplatek 300 liber
V případě obou nařízení, se místní kontroloři připravují na kontrolní akce, které zprvu nebude pokutovat, ale jakmile se bude jednat o bezpečnost provozu, nebude moci pokračovat v jízdě, nebo bude neprodleně nucen vyjet z dané oblasti.
