top of page
Vyhledat

Připravovaná nařízení ve Velké Británii

Londýn je jedním z nejvíce ohrožených měst ve Velké Británii. Na základě tohoto, se snaží regulovat jak bezpečnost, tak i emisní požadavky. V nejbližších měsících vstoupí do platnosti 2 nová nařízení:


Bezpečnostní požadavky pro vozidlo a řidiče od 28. 11. 2020


Starosta Londýna Sadiq Khan chce do roku 2041 výrazně zvýšit bezpečnost silničního provozu na londýnských silnicích prostřednictvím nových předpisů pro nákladní automobily a těžká vozidla, a tím co nejvíce snížit počet úmrtí na silnicích.

Klíčem nové regulace je norma Direct Vision Standard (DVS), která vyhodnocuje viditelnost z kabiny řidiče na silnici v závislosti na poloměru, kterou ihned pro řidiče vyhodnocuje. Pokud to nestačí, musí být vozidlo dovybaveno lepšími systémy zrcátek, kamerami mrtvého úhlu, senzory a akustickými výstražnými zařízeními.


Emisní zóny a poplatky za jejich nedodržení od 1. 3. 2021

Nové bezpečnostní povolení bude použito s novými, přísnějšími, ustanoveními oblasti s nízkými emisemi. Od 1. března 2021 musí nákladní automobily, těžká vozidla, speciální vozidla nad 3,5 tuny, autobusy (nad 5 t) splňovat nižší mezní hodnoty emisí. Místo dříve dostatečného standardu Euro IV bude platit mezní hodnota výfukových plynů Euro VI.

Pokud nákladní vozidlo, nebo jiné speciální těžké vozidlo s celkovou hmotností nad 3,5 tuny nebo autobus s celkovou hmotností nad 5 tun nesplní emisní normu, bude vázán poplatky

  • Euro VI (NOx a PM) - budete nucen zaplatit denní poplatek 100 GBP

  • Euro IV (PM) - budete nucen zaplatit denní poplatek 300 liber

V případě obou nařízení, se místní kontroloři připravují na kontrolní akce, které zprvu nebude pokutovat, ale jakmile se bude jednat o bezpečnost provozu, nebude moci pokračovat v jízdě, nebo bude neprodleně nucen vyjet z dané oblasti.



22 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Všichni jste se pravděpodobně někdy setkali se situací, že zboží, jeho množství, váha, nebo stav uvedený na CMR neodpovídá skutečnosti. Co je v takové situaci potřeba dělat? V tomto článku najdete něk

bottom of page