top of page
Vyhledat

Pandemii využili jako příležitost pro rozjezd podnikání v dopravě

Ještě na konci loňského roku oba spolumajitelé firmy PT-C spol. s r.o. Jakub Pražák a Patrik Dorner ani netušili, že se jim během následujících pár měsíců zcela změní profesní život. Náhodou se jim totiž naskytla nevídaná šance. Jejich známá, která pracuje v nadnárodní společnosti a má tam na starost kompletní organizaci přepravy, se zmínila, že by potřebovali někoho s autem do 3,5 tuny. Oba to ihned nadchlo, ale osud s nimi nakonec měl ještě jiné plány.


“Podmínky byly skutečně lákavé, a tak jsme dlouho neváhali. Brzy jsme si našli krásnou skříňovou dodávku v super stavu po prvním majiteli. Prostě pecka, takže jsme auto koupili, ale mezi tím se bohužel stihly zpřísnit opatření a celý se to zavřelo. Domluvený kšeft nám tak odpadl a my měli doma dodávku a kupu starostí na krku,” popisuje dnes už s úsměvem Pražák, který dále vzpomíná také na to, jak se pak kvůli tomu musel jako nezkušený pídit po nejrůznějších informacích, které by jim z nepříjemné situace pomohly. S jeho kolegou Dornerem se totiž i přes původní nezdar chtěli v dopravě přeci jen uplatnit, a tak hledali.

Nejdřív si domluvili dispečery, kteří jim zprostředkovávali zakázky. Díky tomu pak získali i pár prvních stálých odběratelů. Zádrhel však nastal v tom, že o tří paletové dodávky obecně není příliš velký zájem. Poptávka je především po větších vozech, a tak bylo rozhodnuto. “Když už máme jednu dodávku, tak koupíme další,” řekli si tenkrát Pražák s Dornerem a záhy se ukázalo, že to bylo velice dobré rozhodnutí. Další uplatnění se našlo rychle a vše se začalo velice slibně rozjíždět. Jako hlavní problém se však brzy ukázaly dlouhé splatnosti faktur, jelikož náklady spojené s dopravou jsou obrovské. “Zaplatit řidiče, sociální, zdravotní, naftu, servis a takhle to tři měsíce táhnout a pak se ještě dočkat toho, že vám to odběratel nezaplatí, nebo že má zpoždění. To je prostě masakr. To by pro nás byla v podstatě konečná,” hodnotí typickou nesnáz dopravců Pražák.


Opět tak bylo třeba najít způsob, jak se s tím vypořádat. Finanční rezervy totiž nejsou bezedné, a navíc je rozumné nechat si je v současné nejisté době pandemie v záloze. To si moc dobře uvědomovali i oba spolumajitelé, a tak se začali porozhlížet po jiných možnostech. “Jelikož jsem deset let pracoval v oblasti realit, řešil jsem hypotéky, pojištění, různá spoření ale i exekuce, tak vím přesně, jak to v bankách chodí. Proto k nim také chovám silný odpor, a tak nepřipadaly ani v úvahu. Naštěstí jsme se brzy dozvěděli o možnosti faktoringu, což bylo přesně to, co jsme potřebovali,” konstatuje Pražák, který sám sebe vnímá jako celoživotního dobrodruha, co neustále hledá nové podněty. Rozjet podnikání v dopravě, která tou dobou kvůli covidu podléhala a vlastně stále podléhá mnoha omezujícím nařízením, tak pro něj byla jen další výzva.


“Byl to křest ohněm, ale ničeho nelitujeme. Až se situace uklidní, zavzpomínáme si, a ještě budeme vděční za to, jaká to je nakonec pohoda. Vždycky je totiž lepší učit se na tom složitějším a až později přejít k tomu snadnému. Jen se bojím, aby nás pak neštvalo, že to je až moc velká zívačka,” vtipkuje Pražák a následně už se vší vážností dodává: “Je pro nás obrovskou úlevou, že už si nemusíme dělat starosti s dlouhými splatnostmi faktur. Díky společnosti 4Trans Factoring je teď máme proplaceny do pár minut, což je oproti několika měsícům nesrovnatelný rozdíl, který nám neuvěřitelně pomáhá. Můžeme se tak v klidu soustředit na provoz, a navíc i zde je ze strany 4Trans velká podpora. Například nám sjednali palivové karty, takže s řidiči už nemusíme řešit peníze na tankování, což bylo mimochodem fakt peklo. Postarali se komplet o vše, takže jsme nemuseli nikde běhat a složitě zjišťovat, jak co funguje, ale nechali jsme to na profesionálech. Navíc nám jako bonus pomohli s jistinou. Je to prostě přístup, který se jen tak nevidí a my jsme moc rádi, že máme 4Trans po svém boku.”


Jelikož už není třeba obávat se dlouhých splatností faktur, firma PT-C spol. s r.o. roste i nadále. Nedávno byla přikoupena třetí dodávka a současným cílem je dostat se až na deset vozů. Zvažuje se také expanze do dopravy nad 3,5 tuny, ale to už je otázkou spíše té vzdálenější budoucnosti. V tuto chvíli je hlavní, že se podařilo uchytit na trhu, a že je díky faktoringu zajištěná dlouhodobá stabilita. V každém případě je radost vidět, že i v dnešní době poznamenané pandemií covidu-19 se může podnikání dařit, a to dokonce i tomu teprve začínajícímu. Jak ukazuje případ pana Pražáka a jeho kolegy Dornera, hlavní je především chtít, nevzdávat se a hledat pomoc na správných místech. Třeba právě u 4Trans.


Komerční článek




944 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page