top of page
Vyhledat

Polské dopravní svazy pobouřené obviněním z moderního otroctví

Nedávno jsme informovali o studii Moderní otroctví v evropském dopravním průmyslu (https://www.d365.cz/post/moderni-otroctvi-v-evropske-doprave). Při průzkumu více než 1000 řidičů, kteří jsou také na silnicích v Německu pro polské a litevské dopravní společnosti, řidiči hlásili masivní porušování platného pracovního práva a práva sociálního zabezpečení, z nichž některá představují závažné trestné činy. „Pravděpodobně lze z velké části hovořit o organizovaném zločinu v Polsku,“ říká Andreas Mossyrsch z profesního sdružení Camion Pro e.V., který sehrál ve studii klíčovou roli. Studie poskytuje nejen svědectví o Polsku a Litvě, ale také ukazuje, že i německé společnosti v oblasti spedice, obchodu a průmyslu se podílejí na vykořisťování stovek tisíc východoevropanů. „Máme jasné důkazy a vědecký základ pro tato obvinění; pokud to polští lobbisté popírají, svědčí to jen o tom, že pravděpodobně nemají skutečný zájem objasňovat neúnosnou situaci,“ říká Mossyrsch. Na to reagovaly polské svazy dopravců na stránkách deníku Rzeczpospolita a označili tuto zprávu jako nedůvěryhodnou. Například zaměstnavatelský svaz „Transport a Logistika Polska” říká, že polovina polských speditérů si stěžuje na nedostatek řidičů. Proto vytváří polským řidičům dobré pracovní podmínky a vyplácí konkurenceschopné platy. Taktéž dopravní svaz ZMPD kritizuje tuto studii. Dle zprávy "Silniční doprava v Polsku 2021", kterou svaz zveřejnil, se pohybuje průměrný čistý plat polského řidiče v mezinárodní přepravě kolem 1550 € netto. Běžné jsou ale i platy kolem 3100 - 3500 € čistého. ZMPD vehementně odmítá fixní platy na úrovni 400 €, které tato studie zmiňuje. "Za takový plat by nikdo v Polsku nejezdil a při mzdě na úrovni minimálně 6000 zlotých se v žádném případě nedá mluvit o otroctví" cituje Rzeczpospolita Piotra Mikiela z ZMPD. #ridicisobe #ridici #vodici #nakladnidoprava #pracovnipodminky #otroctvi #EU #zakony #BAG #CamionPro #pokuty #Polsko #svazdopravcu

133 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

bottom of page