Nedávno jsme informovali o studii Moderní otroctví v evropském dopravním průmyslu (https://www.d365.cz/post/moderni-otroctvi-v-evropske-doprave). Při průzkumu více než 1000 řidičů, kteří jsou také na silnicích v Německu pro polské a litevské dopravní společnosti, řidiči hlásili masivní porušování platného pracovního práva a práva sociálního zabezpečení, z nichž některá představují závažné trestné činy. „Pravděpodobně lze z velké části hovořit o organizovaném zločinu v Polsku,“ říká Andreas Mossyrsch z profesního sdružení Camion Pro e.V., který sehrál ve studii klíčovou roli. Studie poskytuje nejen svědectví o Polsku a Litvě, ale také ukazuje, že i německé společnosti v oblasti spedice, obchodu a průmyslu se podílejí na vykořisťování stovek tisíc východoevropanů. „Máme jasné důkazy a vědecký základ pro tato obvinění; pokud to polští lobbisté popírají, svědčí to jen o tom, že pravděpodobně nemají skutečný zájem objasňovat neúnosnou situaci,“ říká Mossyrsch. Na to reagovaly polské svazy dopravců na stránkách deníku Rzeczpospolita a označili tuto zprávu jako nedůvěryhodnou. Například zaměstnavatelský svaz „Transport a Logistika Polska” říká, že polovina polských speditérů si stěžuje na nedostatek řidičů. Proto vytváří polským řidičům dobré pracovní podmínky a vyplácí konkurenceschopné platy. Taktéž dopravní svaz ZMPD kritizuje tuto studii. Dle zprávy "Silniční doprava v Polsku 2021", kterou svaz zveřejnil, se pohybuje průměrný čistý plat polského řidiče v mezinárodní přepravě kolem 1550 € netto. Běžné jsou ale i platy kolem 3100 - 3500 € čistého. ZMPD vehementně odmítá fixní platy na úrovni 400 €, které tato studie zmiňuje. "Za takový plat by nikdo v Polsku nejezdil a při mzdě na úrovni minimálně 6000 zlotých se v žádném případě nedá mluvit o otroctví" cituje Rzeczpospolita Piotra Mikiela z ZMPD. #ridicisobe #ridici #vodici #nakladnidoprava #pracovnipodminky #otroctvi #EU #zakony #BAG #CamionPro #pokuty #Polsko #svazdopravcu
top of page
Vyhledat
Související příspěvky
Zobrazit všeHlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen
50
Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu
350
bottom of page