top of page
Vyhledat

Proč nechtějí řidiči nakládat a vykládat kamion

Před pár dny obletěly médii výsledky dotazníku ministra dopravy mezi strojvedoucími vlaků, ve které byli dotazováni na to, co negativně ovlivňuje jejich práci.


D365.cz se v krátké anketě zeptal řidičů kamionů na jedno z citlivé téma a to nakládku a vykládku kamionů ze strany řidiče. Toto téma je nejen citlivé, ale i kontroverzní, protože důvodů, proč řidiči odmítají nakládku a vykládku kamionů, je celá řada.


Podobně jako dotazník mezi strojvedoucími, i my jsme se zaměřili na bezpečnost, proto jsme se zeptali jestli "je účast řidiče na nakládce a vykládce rizikem pro silniční provoz?". Jaký byl výsledek? 93% z více než tří stovek řidičů je přesvědčeno, že fyzická námaha při nakládce a vykládce kamionu má přímý vliv na jejich schopnost podat kvalitní výkon za volantem, protože jsou jednoduše unavení. Jen 3% si myslí opak.


  • řidiči negativně vnímají i fakt, že jsou placeni za určitý počet odpracovaných hodin, ale tím, že dělají práci za skladníka, umožňují zákazníkovi ušetřit

  • tento čas mnozí považují za nezaplacený, protože je nad rámec znění pracovní smlouvu

  • mnozí řidiči se obávají problémů při úrazu, není jim jasné, jestli úraz při nakládce kamionu je pracovní úraz nebo není (souvisí to i s poměrně nízkou nemocenskou velké části řidičů kamionů u nás)

Je nezbytné nastavení jasných pravidel pro nakládku a vykládku řidičů z pohledu pracovní doby

  • počet odpracovaných hodin

  • počet zaplacených hodin

  • počet hodin přesčasu

  • doba odpočinku

  • jak tento čas vykázat na tachografu

a taktéž bezpečnosti práce

  • kdo odpovídá za proškolení BOZP (dopravce / zaměstnavatel nebo zákazník, kde se nakládá)

  • kdo odpovídá za pracovní úraz

  • pravidla pro vytvoření důstojného místa pro odpočinek a hygienu řidiče


#ridici #vodici #ridicikamionu #vodicikamionov #nakladka #vykladka #odpocinek #bezpecnost #hygiena #pracovnipodminky #pracovniuraz #nemocenska #BOZP #pracovnidoba #tachograf



312 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Ve slovenském týdeníku Trend vyšel zajímavý rozhovor o problémech v nákladní dopravě. Část z něj je zaměřena na problematiku nedostatku řidičů kamionů. Upozorňujete i na problémy s nedostatkem řidičů

Od 1.1.2023 dojde na Rakouských dálnicích ke zvýšení mýta. Mýtné (v EUR) v Rakousku pro vozidla nad 3,5 t od 1.1.2023 Pohon E/H2 platí pro elektrické nebo vodíkové kamiony Noční tarif platí mezi 22:00

bottom of page