top of page
Vyhledat

Rok 2020 přinesl změny i v krádežích v nákladní dopravě

Studie pojišťovny TT Club a BSI (British Standards Institution) má rok 2020 odlišný charakter než ostatní roky, co se týče krádeže nákladu. Není třeba hledat příliš daleko vysvětlení tohoto atypismu, které souvisí s výskytem nových cílů ukradených produktů, kterými zejména jsou ochranné roušky, hydroalkoholový gel a samotné testy.

  • Celosvětově zůstává krádež zboží v tranzitu dominantní (71%, oproti 87% v roce 2019), ale podíl krádeží skladů se v roce 2020 zvýšil

  • Důsledky zdravotní krize, úzká místa v přístavech a dočasné nadměrné skladování zvýšily riziko krádeže v tomto segmentu

  • V Evropě došlo v roce 2020 ke 48% krádeží zboží ve skladech, výrobních závodech, nebo přímo u přepravce

  • Krádeže z parkovišť a odpočívadel nyní představují pouze z 19% (oproti 54% v roce 2019)

  • Mezi země s vysokým rizikem krádeže nákladu v roce 2020 patřila Brazílie, Indie, Mexiko, Německo, Rusko a Spojené království

  • Nejpostiženějším odvětvím s 31% krádeží je potravinářský a nápojový průmysl

  • Zloději také drží krok s technologií - náklad jakékoli rozumné hodnoty je zajištěn těsněními na dveřích přívěsu, ale toto bezpečnostní opatření se stále více překonává - v poslední době došlo k několika případům lidí, kteří používají 3-D tiskárny k výrobě replik těchto těsnění.

Plyne z toho zásadní informace. Zboží není dostatečně chráněné před krádežemi ve firmách a provozech, jak chce dosáhnout Evropská studie ke zlepšení krádeží na cestách? Jsou řidiči v bezpečí a mají dostatek podpory či zázemí v případě nouze? Způsoby krádeže ukázaly mnohem větší rozmanitost zlodějských metod.




339 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Všichni jste se pravděpodobně někdy setkali se situací, že zboží, jeho množství, váha, nebo stav uvedený na CMR neodpovídá skutečnosti. Co je v takové situaci potřeba dělat? V tomto článku najdete něk

bottom of page