Vyhledat

Scania uvedla svoji první řadu elektrifikovaných vozidel

15.9. Scania oznámila uvedení své první řady elektrických nákladních vozidel, což je významný milník na cestě k udržitelnému dopravnímu systému. Zpočátku se zaměřuje na plug-in hybridní a čistě elektrická nákladní vozidla pro provoz ve městech, jako je například distribuce v obchodech. V nadcházejících letech bude Scania pokračovat v rozvoji řady elektrických vozidel pro všechny oblasti využití, včetně dálkové přepravy a stavebnictví.


S velkou hrdostí oznamujeme začátek dlouhodobého závazku společnosti Scania v oblasti elektrifikace, říká generální ředitel společnosti Scania Henrik Henriksson. V příštích několika letech budeme každý rok uvádět na trh elektrifikované produkty a v souladu s cílem v současné době reorganizujeme naši výrobu. Obzvláště důležité je, že během několika let spustíme také elektrická nákladní vozidla pro dálkovou dopravu.


Model 20091-007

  • Plně elektrický nákladní vůz Scania je nabízen s kabinami řady L a P - je vybaven akumulátorem o výkonu 165–300 kWh pro elektromotor o výkonu 230 kW, což odpovídá přibližně 310 k.

  • Zákazníci si mohou vybrat buď pět nebo devět baterií, přičemž baterie poskytuje na jedno nabití dojezd až 250 km.

  • Plug-in hybridní nákladní vůz Scania, který je nabízen také s kabinami řady L a P, poskytuje příležitost ujet dlouhé vzdálenosti se spalovacím motorem a poté v případě potřeby přejít na elektrický provoz až na 60 km. S obnovitelnými palivy tak mohou přepravci významně snížit své emise CO2.

  • Obě tyto technologie jsou založeny na modulárním systému Scania s komponenty, které byly vyzkoušeny a testovány na celé řadě nákladních vozidel Scania, která je známá svou odolností a spolehlivostí.

  • Přestože elektrická vozidla v některých ohledech představují novou technologii, přijali jsme veškerá možná opatření, abychom zajistili stejnou spolehlivost, říká Anders Lampinen, ředitel společnosti New Technologies. Scania znamená prémiovou kvalitu a samozřejmě také odlišuje naše elektrická nákladní vozidla.


Model 20110-009

  • Kromě nákladní a chlazené dopravy lze elektrické nákladní automobily výhodně využívat také s nástavbami, jako jsou výměnné nástavby, sklápěcí plošiny, míchačky cementu a pro sběr odpadu, jakož i pro hasičské a záchranné služby.

  • U plně elektrického nákladního vozu je na výběr z pěti baterií s celkovou kapacitou 165 kWh nebo devíti baterií s instalovanou kapacitou 300 kWh. Po vyjmutí spalovacího motoru se do předchozího umístění motoru umístí baterie, přičemž zbývající čtyři nebo osm baterií bude umístěno po straně podvozku.

  • Díky připojení systému kombinovaného nabíjení (CCS) o výkonu 130 kW DC lze baterie snadno nabíjet. Doba nabíjení je u možnosti s pěti bateriemi kratší než 55 minut a u možnosti s devíti bateriemi méně než 100 minut. Současně jsou baterie průběžně nabíjeny během provozu brzdnou energií.

  • Vzhledem k tomu, že plug-in hybridní vůz má také spalovací motor, je prostor pro baterie menší. Je vybaven třemi bateriemi o instalované kapacitě 90 kWh pro elektromotor 115 kW. Doba nabíjení z nuly na 80 procent je přibližně 35 minut a kromě nabíjení pomocí brzdné energie lze během nabíjení a vykládání zvýšit výkon baterie. V kombinaci s elektrickým hnacím ústrojím je k dispozici spalovací motor o výkonu 280–360 k. Dojezd v čistě elektrickém provozu je 60 km.


Související články

Scania napomáhá chránit nádrže před vykradením

IVECO představuje nové (nejen) závodní vozy IVECO S-WAY R

Iveco vyslyšelo přání profi řidičů

Mercedes již nabízí systém detekce mrtvých úhlů pro výhled řidiče z vozidla

Mercedes a Hyundai získali ocenění za rok 2020