Covid-19 krize dopadá na odvětví silniční dopravy s velmi vysokým rizikem neplnění svých závazků a platební neschopnosti. Takto definuje průzkum, jak si stojí firmy a na jaké hraně balancují.
Nákladní dopravci zaznamenávají ztráty 125 miliard EUR, což značí pokles o 20 % ve srovnání s loňským rokem 2019. Konkrétně se zpráva zmiňuje o stupnici rizika jeden bod z deseti, kdy jsou všechny regiony světa na nejvyšších úrovních, devíti nebo deseti bodů (od jedné do deseti, kdy jedna znamená nemáme riziko a deset bodů, jsme v kritické fázi), což naznačuje hrozící vlnu bankrotů v silniční dopravě.
Generál Mezinárodní unie silniční dopravy Umberto de Pretto uvedl: „Drtivá většina z více než 3,5 milionu společností v silniční dopravě, které zastupujeme, jsou malé a střední podniky a jsou lepidlem, které spojuje globální dodavatelské řetězce a sítě mobility.“
Fenomén, který by mohl narušit globální dodavatelské řetězce, čeká na následky druhé vlny zdravotní krize, která by mohla následky krize ještě prohloubit. Očekává se totiž, že se během druhé vlny pandemie tyto ztráty dále zvýší. Pokud nedojde k okamžitým opatřením ze strany státních a mezinárodních orgánů.
V České republice se setkávají v poslední době řidiči se situacemi, kdy majitelé firem mohou sahat na kraj řešení, která jsou fatální. Tlak, kterému čelí v této krizi se stává neúnosný a veškerá získaná aktiva firmy postupně klesají k nulovým hodnotám. Druhá vlna pandemie naznačuje, že se učíme postupně krizi přizpůsobit a co nebylo před rokem možné, dnes je samozřejmostí. Krize je velmi nesnadná, ovšem ekonomiku zcela zastaví. Život jde a musí jít dál a my se ji, i když pod tlakem, přizpůsobíme a naučíme se nalézt řešení.
