top of page
Vyhledat

Toyota: velké plány pro truck

Toyota spolupracuje s japonskou automobilkou Hino Motors Ltd. na projektu, který má přiblížit více kamionovou dopravu přírodě. Snad Toyota přispěje k redukci CO2 i na poli nákladních vozidel, když v osobní přepravě je tak úspěšná.

Toyota má nemalé zkušenosti s vodíkovým pohonem a jak si tedy poradí s provedení pro truck? Počet ujetých km na nádrž  Vodík je zhruba na stejné úrovni jako běžný benzín nebo motorová nafta, čímž poráží i ty nejrychleji se nabíjecí systémy EV. Oproti dobíjení baterií i u osobních vozů se tekutý vodík se do nádrží trucku dostane stejně rychle jako nafta. Plně dobít podstatně menší baterie u osobáku trvá cca 50 min až několik hodin podle modelu a systému nabíječky. S plnou nádrží by nákladní automobil s palivovými články mohl ujet přibližně 600 km. Technologie Nákladní automobil bude vybaven speciálním podvozkem navrženým tak, aby zvládal pojmout palivové články. Pro zkušenosti s palivovými články, si Toyota odskočila k vlastnímu osobnímu vozu Mirai. Tento vůz se těší v zájmu řidičů a kombinuje palivové články s lithium-iontovou baterií. To vše bude pohánět synchronní elektrický motor na střídavý proud. Nasazení palivových článků v nákladních vozidlech na dálnice a jejich potenciál nám ukazují, jak se špičkové technologie mohou prosadit v oblasti životního prostředí. Nevylučují jejich běžné využití i mimo osobní přepravu ve městech.

Kde to má smysl? Paradoxem je, že právě v citlivých oblastech, kterými jsou např. přístavy, se nejvíce potýkají s problematikou CO2. Kontejnerová přeprava kamiony je velmi důležitá. Soustředění kamionů na jedno místo určení do přístavu, je pro životní prostředí velmi zatěžující.

V Kalifornii, se již v přístavech tyto prototypy vodíkových tahačů v plném proudu testují. Jejich unikátnost velmi přispívá tamnímu prostředí. Nižší naměřené hodnoty CO2 jsou důkazem pro prostředí přístavů. Lze očekávat, že by se právě zde mohly tahače s palivovými články stát samozřejmostí.


Že je to krásný kousek, ten bílý krasavec? Kdo by se nechtěl v něčem takovém povozit, vyspat se v něm. My ano.



10 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page