Vyhledat

V Německu hledají možnosti jak na kapacitu parkovišť u dálnic.

Na mnoha místech, zejména ve večerních hodinách a o víkendech, už řidič nezaparkuje. Policie někdy zavře oči před těmi, kteří parkují nevhodně, nikoli nebezpečně. Za nebezpečné parkování v Německu může být vystavena pokuta až 160 EUR. BGL odhaduje, že na německých silnicích je kolem 500 000 domácích a nejméně 300 000 zahraničních nákladních automobilů.

Nejpozději po čtyřech a půl hodinách musí řidič zastavit na přestávku, ať už na dálnici A5, A6, A7, A8 nebo zvláště silně zatížené východní a západní dálnici A2. Přetížení pak způsobuje nedostatek parkovacích míst v těchto lokalitách. Policie tak musí v nebezpečně parkujícího řidiče kamionu probudit a vykázat z místa k přeparkování. Nákladních vozidel je mnoho a tak není divu, že řidiči musí pokračovat v jízdě i bez přestávky, dokud nenaleznou vhodné místo.


Parkovací domy pro kamiony 

V důsledku globalizace a prosperujícího online obchodu se hustota nákladních vozidel zvyšuje. Společnost Albona, přišla s nápadem pro takzvaný „Truck Tower“.



Podle společnosti je Truck Tower vhodný pro nákladní vozidla do 40 tun, z nichž až tři vozidla mohou parkovat v jednom místě jeden nad druhým. Mysleli i na energii a ekologii. Fotovoltaické systémy na střeše a na fasádách vyrobí potřebnou elektřinu. Chlazené návěsy, se jednoduše připojí k elektrické síti, aniž by musel motor běžet přes noc.

Truck Tower by také poskytl řidičům ubytování během delších s přestávek. Byli by ubytováni v propojených relaxačních místnostech s obvyklým sociálním zařízením, jako jsou toalety a sprchy.