Vyhledat

Zmatky kolem nového zákona o pokutách v Německu pokračují, další oblast jej neuznává

Nové zákazy řízení nejsou vynucovány např. ani v okrese Görlitz, kterým prochází dálniční úsek A4 směr Drážďany. Právě podle okresního úřadu mohou lidé, kteří již o řidičský průkaz přišli, zažádat o jeho vrácení zpět tímto okresem. Udělena pokuta však nebude nezrušena.


Formální chyby v novém nařízení ?


V počáteční verzi nařízení není uveden právní základ pro nové zákazy řízení, takže podle ministerstva dopravy je neplatný. Konkrétně se jedná o změny v katalogu nařízení o pokutách, který zahrnuje i změny v odebrání řidičského průkazu v případě překročení rychlosti. Ostatní předpisy jsou považovány za účinné. Jak k chybě došlo, dosud nebylo objasněno. Mluvčí ministerstva dopravy uvedla, že není jasné, zda za tuto chybu odpovídá vláda nebo státy samotné.


Nové předpisy o silničním provozu měly poskytovat větší bezpečnost, ale nyní způsobují spíše zmatek kvůli formálním chybám. Ministerstvo dopravy tak objasňuje, zda byly pokuty z posledních několika měsíců skutečně odůvodněné a jak mohou dotčené osoby jednat.


Jsou tedy pro řidiče pokuty odůvodněné?

V závislosti na konkrétním případě je třeba tyto pokuty rozlišovat. V některých případech mohou být skutečně neplatné, v některých případech zůstávají platné a jejich pokutování je na místě.


Existuje velké množství porušení, ve kterých se v novém katalogu pokut ve srovnání se starým nic nezměnilo, a proto rozhodnutí o pokutování - alespoň z tohoto důvodu - není zastaveno.


Pokud tedy ve městě jede řidič rychleji než 30 km/h nebo příliš rychle z města nad 40 km/h, dostanete stejné sankce jako podle starého katalogu. A tato výše platí i v dnešním novém katalogu dnes. 


Pokud se však výše pokuty u nižších přestup