top of page
Vyhledat

Zpětné změny sazeb německého mýta a co to znamená pro dopravce

V Německu nadále probíhá zpracování žádostí o vratku mýta. Přeplatky se vrací již od dubna 2022 v pořadí, jak byly žádosti o vratku předkládány ze strany dopravců. Žádosti se podávají přes Online-Portal nebo poštou.


Žádostí je vysoké množství, proto jejich zpracování potrvá ještě nějakou dobu. Odkaz na Online-Portal je https://antrag-gbbmvi.bund.de/web/eservice-bag-mauterstattung a je určen žádostem o vratku mýta za jízdy mezi 28.10.2020 až 30.09.2021, jelikož došlo ke snížení mýta se zpětným účinkem a rozdíl v ceně si dopravce může nárokovat.


Od 01.10.2021 platí pak nové mýtné sazby, jejichž výši lze najít v tabulce, která je ke stažení na webu BAG https://www.bag.bund.de/SharedDocs/Downloads/DE/Lkw-Maut/aenderung_Mautsaetze/uebersicht_Mautsaetze_2019_2021.pdf. Tady je pak ke stažení tabulka, která ukazuje co si lze nárokovat k vrácení https://www.bag.bund.de/SharedDocs/Downloads/DE/Lkw-Maut/aenderung_Mautsaetze/differenzbeitraege_rueckwirkende_Mautreduzierung.pdf za 1 km, což je potřeba vynásobit počtem najetým km na silnici s mýtem.

Nárok je možné uplatnit do konce roku 2023

Po registraci na portálu by měl být proces žádosti poměrně jednoduchý s návody jak postupovat. Upozornění: vše je potřeba podat online, nebo poštou. Na e-maily nikdo neodpoví.

Zatím nemáme informaci, jestli se tento postup týká jen německých dopravců, anebo všech. Budeme rádi za zpětnou vazbu na d365@d365.cz.


111 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Kamiony s dieslem se do roku 2040 přestanou v EU prodávat

Na portálu Fdrive.cz vyšel článek, který uvádí: "Evropští zákonodárci podle tiskové zprávy Evropského parlamentu odsouhlasili cíle emisí CO2 pro těžká nákladní vozidla, které povedou k úplnému ukončen

bottom of page