top of page
Vyhledat

Zvýšené pokuty za překročení rychlosti ve zvláštních situacích

V Německu platí novela silničního zákona StVO. Novelizaci provázely obrovské problémy, kvůli formální chybě bylo nejasné jak která pokuta bude vymáhána. Nicméně v současné době je většina pokut opět uplatňována. Porušení rychlostního limitu v Německu není triviální přestupek a může se stát velmi nákladným. Jaké pokuty by však profesionální řidiči měli čekat za rychlost?

Překročení rychlosti ve zvláštních dopravních situacích

Katalog pokut stanoví i sankce za překročení rychlostního limitu, které se vztahují na konkrétní dopravní situace.

  • Například každý, kdo se dopustil překročení rychlosti na ohlášených nebezpečných místech, jako jsou železniční přejezdy, křižovatky nebo dokonce za špatné viditelnosti, musí za nevhodnou rychlost očekávat mnohem vyšší pokutu. Ve zmíněných příkladech, se jedná o 100 EUR a jeden bod. Stává se také nákladným, pokud řidič ohrožuje nejen své zdraví rychlou jízdou v bezprostřední blízkosti dětí, starších osob nebo lidí, kteří potřebují pomoc. Podle katalogu pokut pak hrozí 80 EUR a jeden bod.

  • Maximální rychlost na jednoproudových nebo venkovských silnicích se liší podle hmotnostních tříd vozidla. Menší užitkové nákladní vozy s celkovou hmotností od 3,5 do 7,5 tuny a autobusy mohou jet maximálně 80 km/h, zatímco těžká nákladní vozidla s více než 7,5 tunami mají povolenou rychlost maximálně 60 km/h.

  • Podle katalogu pokut stanoví StVO vyšší sankce za překročení povolené rychlosti nákladními automobily nebo autobusy. Rychlost 50 km/h v zastavěných oblastech s celkovou hmotností od 3,5 do 7,5 tun a autobusy mohou očekávat při překročení rychlosti o 16 až 25 km/h v městských oblastech pokutu ve výši 80 až 95 EUR a jeden bod.

  • Na dálnicích je maximální povolená rychlost pro nákladní automobily nad 3,5 tuny a autobusy bez přívěsů také 80 km/h. Pokud autobusy splňují zvláštní požadavky, například přítomnost tempomatu, mohou jet na dálnici rychlostí do 100 km/h.

Aby nedošlo k zachycení radarem a k následné sankci, které podle katalogu pokut bezprostředně hrozí, vybaví se mnoho z řidičů vhodným radarovým detektorem. Ovšem pozor, je zakázán a vede k pokutě i bez překročení rychlostního limitu.

Jaká je tolerance odečtu při překročení rychlosti?

Ve srovnání s videozáznamy jedoucích vozidel mají stacionární radary obecně nižší toleranci.

  • V případě stacionárních rychlostních kamerových systémů se při rychlostech pod 100 km/h odečítají 3 km/h. U měření nad 100 km/h se jako rychlost odečtou 3% z naměřené rychlosti.

  • Podle ADAC lze při rychlostech pod 100 km/h odečíst 4 až 5 km/h, zatímco při vyšších rychlostech je to 4 až 5%. Za určitých okolností a zvláště nepřesných měřicích metod může být odpočet tolerance ještě větší, co se týče kamer a záznamových videí.

Podle zákona v Německu, nesmí rychloměr nikdy ukazovat méně, než je aktuální rychlost, což musí mimochodem garantovat výrobce vozidla. Jako alternativu k rychloměru může pomoci pohled na navigaci, které obvykle nabízí přesnější informace a představuje tak lepší orientační hodnotu.




1 135 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page