top of page
Vyhledat

Španělsko stávka 27. a 28. července v nákladní dopravě

Španělská vláda v rámci Národního integrovaného energetického a klimatického plánu, který bude zahájen v letech 2021 až 2030, chce začlenit opatření na zvýšení celkové hmotnosti nákladních vozidel na 44 tun a výšky 4,5 metru. Cílem je dosáhnout efektivnější a emisně efektivní silniční dopravy.

Španělská vláda proto připravila plán podpory, který zahrnuje rozšíření maximální povolené hmotnosti a výšky nákladních vozidel na 44 tun a 4,5 metrů, namísto 40 tun a maximálních čtyř metrů povolených v tento okamžik. Vláda toto opatření zahrnula do plánu obnovy automobilového sektoru a oznámila její platnost na květen příštího roku. To překvapilo zástupce dopravců, protože pro mnohé z nich, by to znamenalo ztrátu podnikání.

Na základě tohoto rozhodnutí, chtějí dopravci stávkovat 27. a 28. července 2020, protože 33 % nákladních automobilů nebude v případě zvýšení tonáže na silnicích potřeba.

Ze sektoru silniční nákladní dopravy je zřejmý postoj, že společnosti nejsou brány v úvahu, přestože 85% zboží se pohybuje po silnici a toto odvětví představuje 4,8 % HDP země a 600 000 přímých pracovních míst.

Stávku svolal španělský sektor silniční nákladní dopravy zastoupený prostřednictvím svého nejvyššího orgánu, Národního výboru pro silniční dopravu (CNTC).




21 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page